کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را منتشر کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  فراخوان نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که مهرماه سال جاری در این شهر برگزار می‌شود با محورهای موضوعی شعار سال (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)، پیشرفت اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، حقوق کودکان و نوجوانان و سالمندان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی، آسیب‌های اجتماعی، تکنولوژ‌ی‌های نوین ترویج فرهنگ صلح و دوستی اعلام شد.

براساس این گزارش علاوه بر برگزاری این جشنواره در دو بخش تئاتر خیابانی ایران و تئاتر ملل، پژوهش و برپایی کارگاه‌های آموزشی از دیگر بخش‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

بخش تئاتر خیابانی ایران در دو زیربخش آزاد و نمایش‌های آئینی و سنتی برگزار می‌شود؛ در بخش آزاد که به صورت رقابتی برگزار می‌شود تنها ۱۸ اثر پذیرش می‌شوند ولی در بخش نمایش‌های آئینی و سنت‌ نیز باید موضوع نمایش بر اساس ویژگی‌های بومی و قومی کشور باشد.

در بخش تئاتر ملل نیز آثاری که پیام آنها صلح و دوستی بین ملت‌هاست به صورت غیررقابتی در جشنواره حضور پیدا کرده و در پایان و با انتخاب مردم به نمایش برتر در این بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

بخش پژوهش نیز به آثار و مقالات تحقیقی، موضوعات مرتبط با تئاتر خیابانی مریوان اختصاص دارد و بر اساس اعلام دبیرخانه مقالات برگزیده به انتخاب هیئت داوران در یک کتاب چاپ و به مؤلفان نیز هر کدام تا سقف دو میلیون تومان حق تألیف اهدا می‌شود.

همچنین برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشور با موضوعات مرتبط با تئاتر خیابانی نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره است که همزمان با ایام برگزاری در مریوان برگزار می‌شود.

براساس این فراخوان مهلت دریافت اصل پژوهش یا مقالات پژوهشی تا اول شهریور ماه، دریافت لوح فشرده آثار تا ۲۵ مرداد ماه، اعلام فهرست آثار پذیرفته شده تا ۱۰ شهریور ماه و زمان برگزاری جشنواره نیز مهر ماه سال ۹۳ عنوان شده است.
علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران،خیابان حافط ، خیابان استاد شهریار ،جنب تالار وحدت ،اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها ارسال کنند.