سینمای هند و ایتالیا با وجود کرونا و عدم بهبودی کامل شرایط فعلی تصمیم به ادامه فعالیت صنعت سینما گرفتند.

پایگاه خبری تئاتر: روند کرونا در کشورهای آسیایی و اروپایی چندان روبه بهبود نرفته است اما با این حال برخی از کشورها مانند ایتالیا که جزو مبتلاترین کشورهای اروپایی به حساب می‌آمد تصمیم گرفته است تا در کنار بازگشایی سینماها حتی جشنواره‌های خاصی مانند ونیز را راه‌اندازی کند. 

با این حساب یکی دیگر از جشنواره‌های سینمایی که احتمال تعطیلی آن می‌رفت امسال به کار خود ادامه می‌دهد و شاهد فعالیت آن خواهیم بود. البته این موضوع با فرض شکست کرونا خواهد بود و در صورتی که پیک بیماری شدت بگیرد امکان بازگشت به شرایط اولیه نیز ممکن خواهد بود. 

اما در کنار ایتالیا هند نیز با انتشار چندین بند، دستورالعمل بهداشتی از سرگیری فیلمبرداری و صنعت تولید را آغاز کرده است. مواردی مانند پوشیدن ماسک، همراهی پزشک و ماشین اورژانس، ضدعفونی کردن فضای کار و... برخی از موارد مذکور است. 

هند جزو پرکارترین کشورها در صنعت سینما است و با استمرار روال کاری فیلم‌های بالیوودی نیز به چرخه کار بازخواهند گشت. 

البته ذکر این نکته که چند درصد از مردم هند حاضرند به سینماها برگردند مهم است.

به نقل از رسانه‌های خارجی یک نظرسنجی که در 58 شهر هند انجام شده نشان می‌دهد 28 درصد مخاطبان سینماها آماده‌اند تا با بازگشایی سینماها، به تماشای فیلم بروند. 47 درصد هم گفته‌اند دو سه هفته‌ای صبر می‌کنند و 19 درصد گفته‌اند تا دو یا سه ماه دیگر سینما نمی‌روند.

مطالب فوق نشان می‌دهد که ادامه تعطیلی سینماهای جهان ضرر و زیان بسیار زیادی دارد که برخی از کشورهای بسیار آلوده را وادار کرده است حتی در شرایط بحرانی صنعت و چرخه‌های تولید و نمایش سینما را باز کنند.