داود موثقی گفت: از آنجا که فیلم‌های نمایش آنلاین به راحتی قاچاق می‌شوند، فعلاً از اکران فیلمم به این شیوه منصرف شدم.

پایگاه خبری تئاتر: داود موثقی کارگردان سینما، درباره آخرین وضعیت نمایش آنلاین فیلم سینمایی «عاشق پیشه» گفت: اهتمام جمعی در بخش‌ دولتی برای جلوگیری از سرقت محصولات فرهنگی وجود ندارد.

او افزود: متأسفانه انگار مسئولان نمی‌خواهند سیستمی امن برای ادامه نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی در نظر بگیرند؛ نمایشی که خروجی آن تولید انبوه آثار و جذب مخاطب حداکثری و کمتر هزینه‌ کردن برای سالن‌های سینما خواهد بود. اکران آنلاین می‌تواند یک بازوی قوی و مکمل در کنار نمایش فیلم‌ در سالن‌ سینما باشد.

این کارگردان ادامه داد: با حمایت از سیستم نمایش آنلاین فیلم‌ها، سینمای ما شکوفاتر می‌شود و می‌توان بهره‌برداری‌های متفاوت و سودمندی از آن کرد اما متأسفانه در این مدت که نمایش آنلاین فیلم‌ها آغاز شده است، به راحتی قاچاق شدند.

موثقی گفت: قرار بود فیلم جدیدم با عنوان «عاشق پیشه» را آنلاین اکران کنم؛ اما فعلاً پشیمان شده‌ام.  چرا که سیستم امنیتی برای جلوگیری از سرقت فیلم‌ها وجود ندارد و در این صورت نمایش آنلاین محکوم به شکست است.

«عاشق پیشه» موضوعی اجتماعی دارد و در خلاصه داستان آن آمده است:

سهراب و گندم به همراه سپیده کودک خردسالشان زندگی سعادتمندی دارند؛ اما افزایش قیمت ارز، شرکتی که سهراب در آن شاغل است را به آستانه ورشکستگی می‌رساند و ...

محسن علیمحمدی، شهره قمر، مهدی میامی، بهزاد رحیم خانی، یاسمین خلخالی و علی برجی به علاوه تعدادی از بازیگران مستعد تئاتر در این فیلم بازی می‌کنند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از:

نویسنده، تهیه‌کننده، تدوینگر و کارگردان: داود موثقی، مدیر فیلمبرداری: علی آب پاک، طراح صحنه و لباس: محمد قراگوزلو، گریم: سمیرا بخشی، صدابردار: احمد کلانتری، صداگذار: بهمن حیدری و مهدی جمشیدیان، مدیر تولید: مهدی میامی، موسیقی: امیر شاهرخی، عکاس: بهروز صادقی.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان