کارگردان نمایش «مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» با نارضایتی از استقبال کم مخاطبان از اجرای این نمایش در تماشاخانه آو و همزمان با جام جهانی فوتبال، از اجرای مجدد این اثر آذرماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: محمدزمان وفاجویی با اشاره به استقبال کم مخاطبان از نمایش خود با نام «مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» که به تازگی اجرای آن در تماشاخانه آو به پایان رسیده است، گفت: متاسفانه رویدادهای جام جهانی فوتبال و والیبال و همچنین بازه زمانی ماه رمضان باعث شد که مخاطب کمی از این نمایش استقبال کند.

وی ادامه داد: نه من بهرام بیضایی هستم، نه بازیگرم مهناز افشار و نه سالنم تالار وحدت، مسلما باید این موارد را در نظر گرفت با این حال من از استقبال مردم راضی نبودم، ظاهرا دوره‌ای شده است که باید مردم را با چنگ و دندان به سالن‌ها آورد بیشتر مخاطبان من هم در این نمایش خود تئاتری‌ها بودند.

کارگردان نمایش «مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» دلیل دیگر کمی مخاطبانش را به خاطر فعالیت نکردن در یک دوره 7 ساله دانست و گفت: من آخرین کارم نمایشی بود که حدود هفت سال پیش به شکل دانشجویی اجرا کردم و بعد از آن به خاطر اعتقادی که داشتم دیگر نخواستم در دولت قبل کار کنم با این حال برای حمید پورآذری نمایشنامه می‌نوشتم و دستیار علی رفیعی بودم. شاید اینکه خودم دیگر نمایشی را روی صحنه نبردم هم باعث شد که مخاطب مرا کمتر بشناسد و هم دوره ای های من در آن زمان که در این هشت سال فعالیت داشتند تجربه های بسیاری کسب کردند و بیشتر شناخته شدند.

وی افزود: از طرف دیگر من در این کار روابط عمومی نداشتم و فکر می‌کنم از این مساله هم ضربه بزرگی خوردم چون کار روابط عمومی را تنها ارائه خبر نمی‌دانم بلکه نوعی علم است و حتی می‌تواند در کارهای‌ بعدی یک کارگردان نیز اثر بگذارد.

وفاجویی در ادامه با اشاره به داستان نمایش خود عنوان کرد: این یک کار مونولوگ بود و چنین آثاری فی نفسه کمی خسته‌کننده هستند اما صمیمیتی در نوشتن متن نمایشنامه برای من وجود داشت که فکر کردم به دل مخاطب می‌نشیند.

وی تم نمایش خود را بی‌توجهی دانست و گفت: الان شرایط زندگی به گونه‌ای است که شما را به سمت نوعی بی‌توجهی سوق می‌دهد به طور مثال هر شب اخبار را گوش می‌دهید اما به آنها توجه نمی‌کنید. من در این نمایش به این موضوع به شکلی اغراق آمیزتر پرداختم. شخصیت نمایش به مواردی توجه می‌کند که از جانب مخاطب مورد سوال قرار می‌گیرد اما بعد با او همراه می‌شود و می‌پذیرد.

کارگردان نمایش «مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» با اشاره به زمان نامناسب خود برای اجرای اثرش گفت: من زمانبندی مناسبی نداشتم به من این ماه و همچنین پاییز را پیشنهاد دادند و من چون نگران بودم که سالن را در پاییز از دست بدهم به ناچار همین زمان را پذیرفتم.

وی در پایان گفت: ستاره اسکندری تهیه کننده نمایش پیشنهاد داد که کار را در سالن انتظامی خانه هنرمندان هم روی صحنه ببریم و امکان دارد در آذرماه نمایش را در آن سالن اجرا کنیم.

نویسنده و کارگردان این مونولوگ بر عهده محمد زمان وفاجویی بود و سجاد حمیدیان در آن بازی می‌کرد.