یک مدرس تئاتر توصیه کرد: همه فعالان و مدرسان تئاتر در شرایط کرونا و تعطیلی آموزشگاه‌ها باید به دنبال راهکارهای سالم و خلاقانه باشند و فعالیت خودشان را ادامه دهند.

پایگاه خبری تئاتر: کیومرث مرادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» با اشاره به این که ما در حوزه آموزش آنلاین تئاتر الگوی درستی نداریم، گفت: همه ما می‌دانیم که آموزش بازیگری و کارگردانی حتما باید حضوری باشد.

وی افزود: بهترین شیوه آموزش بازیگری با حضور استاد در کنار هنرجو اتفاق می‌افتد.

کیومرث مرادی با اشاره به این که برخی از دانشگاه‌های مطرح دنیا در تئاتر، قابلیت آموزش آنلاین را دارند، عنوان کرد: من در حوزه دروس عملی تئاتر به آموزش آنلاین اعتقادی ندارم.

وی با اشاره به این که کرونا تمام جهان را با شرایط جدید مواجه کرده است، تصریح کرد: هیچ یک از مدرسان تئاتر تصور نمی‌کردند که کرونا می‌آید و در شرایط بحرانی گرفتار می‌شوند.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: همه فعالان و مدرسان تئاتر در شرایط کرونا و تعطیلی آموزشگاه‌ها باید به دنبال راهکارهای سالم و خلاقانه باشند و فعالیت خودشان را ادامه دهند.

وی با اشاره به این که من در دوره کرونا کارگاه آموزش کارگردانی تئاتر برگزار کردم، توضیح داد: هنرجویانی که در این دوره ثبت نام کرده بودند به شرطی اجازه حضور داشتند که در مصاحبه مجازیِ تک نفره با من، نمره قبولی را کسب کنند.

کیومرث مرادی ادامه داد: از بین ۸۴ نفری که در کارگاه آنلاین ثبت نام کرده بودند، ۲۱ نفر پس از قبولی در مصاحبه اول، شرایط حضور در کارگاه آموزش کارگردانی تئاتر را پیدا کردند.

وی تصریح کرد: تمام ۲۱ نفری که در مصاحبه اول قبول شدند، از کارگردانان مطرح و فعال شهرستان‌های ایران هستند.

این مدرس تئاتر اضافه کرد: من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که بتوانم در کارگاهی با حضور افراد مختلف از اکثر شهرهای ایران تدریس کنم.

وی با اشاره به سرفصل‌های کارگاه آنلاین کارگردانی تئاتر، توضیح داد: در این کارگاه ما قرار است موضوع «مونولوگ» را مورد توجه قرار دهیم، چرا که آینده و استمرار کرونا مشخص نیست و از طرفی دیگر این بحث یکی از سخت‌های کارهای کارگردان تئاتر است.

کیومرث مرادی با اشاره به این که سیستم‌های آموزشی در حوزه بازیگری باید بر اساس قواعد و اصول فعالیت‌ کنند، تاکید داشت: تمام هنرجویان حاضر در دوره‌های مختلف آموزشی باید قبل از حضور در کلاس، به واسطه مصاحبه‌ای حضوری یا آنلاین مورد ارزیابی قرار بگیرند.