جاش ترانک، کارگردان فیلم «چهار شگفت انگیز» می‌گوید با تصمیم او برای انتخاب بازیگر سیاه پوست برای یکی از نقش‌های این فیلم مخالفت شده است.

پایگاه خبری تئاتر: جاش ترانک کارگردان ریبوت فیلم سینمایی «چهارشگفت انگیز» در سال ۲۰۱۵ فاش کرد که تمایل داشته یک بازیگر زن سیاهپوست را برای نقش ابرقهرمانی سوزان استورم انتخاب کند، اما مخالفت جدی با تصمیم وی شد. این در حالی است که این روزها اعتراضاتی بر علیه نژاد پرستی در آمریکا به راه افتاده است.

«کیت ما را» نقش سو استورم، با نام ابرقهرمانیِ زن نامرئی را بازی کرده بود. شخصیتی به همراه برادرش جانی استورم که توسط مایکل بی جردن بازی شد و دو مورد از شخصیت‌های اصلی گروه چهار شگفت انگیز را تشکیل می‌دادند. این قهرمان در کمیک‌های مارول در واقع برادر و خواهر سفید پوست هستند، اما در این فیلم شخصیت سو، خواهر خوانده جانی محسوب می‌شود.

ترانک، کارگردان این فیلم در مصاحبه‌ای می‌گوید: راجع به انتخاب بازیگر صحبت‌های جنجال برانگیز زیادی در پشت صحنه صورت گرفته بود. من بیشتر تمایل داشتم که برای هر دو شخصیت سو استورم و جانی استورم از بازیگران سیاه پوست استفاده کنم. اما وقتی که با یک استودیو در یک فیلم مهم به توافق می‌رسید، همه می‌خواهند برای آنکه چه کسی نقش ستاره‌ها را بازی کنند نظری بدهند. اما نظر من برای به کارگیری یک زن سیاه پوست در این نقش با مخالفت روبرو شد.

ترانک می‌گوید زمانی که متوجه شد این فیلم با ارزش هایش همخوانی ندارد باید پروژه را ترک می‌کرده است. او می‌گوید وقتی به این مسئله فکر می‌کند احساس شرمساری می‌کند و اینکه چرا نتوانست از مسئولیت این فیلم کناره گیری کند.

او ادامه می‌دهد: من شخصی هستم که همیشه پای آنچه که به آن اعتقاد دارد می‌ایستم حتی اگر به قیمت از دست رفتن حرفه ام تمام شود. اکنون احساس بدی دارم چرا که احساس می‌کنم در این عمل شکست خورده ام.

فیلم سینمایی «چهار شگفت انگیز» نظراتی عموما منفی از منتقدان دریافت کرده بود و در گیشه ایالات متحده، تنها ۵۶ میلیون دلار و درگیشه جهانی ۱۶۸ میلیون دلار فروخت و این درحالی است که بودجه آن ۱۵۵ میلیون دلار برآورد شده است. این فیلم کم در آمد‌ترین فیلم از دنیای چهار شگفت انگیز و همچنین یکی از کمترین فروش‌ها در بین فیلم‌های مربوط به مارول را رقم زد.