در اینجا بهترین فیلم‌های علمی - تخیلی که در مورد سفر در زمان هستند را معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری تئاتر: بسیاری از شما طی چند ماه اخیر قرنطینه‌ای که به نظر می‌رسید به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچگاه تمام شود را تجربه کرده اید. عجیب نیست که در این زمان دلتنگ رفت و آمد‌ها و سفر به مقصد مورد علاقه خود شده باشید.

در اینجا قصد داریم فیلم‌هایی را معرفی کنیم که سفری را در ژانر علمی تخیلی دنبال می‌کنند.

سیاره میمون‌ها «Planet of the Apes»


فیلم اصلی سیاره میمون‌ها در سال ۱۹۶۸ ساخته شد که راد استرلینگ سازنده سریال «منطقه نیمه روشن» نویسندگی آن را انجام داده است. چارلتون هستون در زمان اوج خود در این فیلم بازی کرده است. هستون در این فیلم نقش فضانوردی به نام جرج تیلور را روایت می‌کند که وسیله فضاپیمایی او در یک سیاره ناشناخته سقوط می‌کند. این فضانورد به همراه گروهش هزاران سال به آینده سفر می‌کند.

دانی دارکو «Donnie Darko»


بخشی از داستان فیلم سینمایی دانی دارکو، علاوه بر تمرکز روی موضوع سلامت روانی، روی سفر در زمان نیز متمرکز است. دانی دارکو جوانی مبتلا به اسکیزوفرنی است. او توسط شخصی ملاقات می‌شود که لباس ترسناک خرگوش به تن دارد و به او می‌گوید که دنیا ۲۸ روز دیگر به پایان می‌رسد. او پس از ماجرا‌های زیادی از خواب بیدار می‌شود و فکر می‌کند هر آنچه که دیده غیر واقعی است.

۱۲ میمون «Twelve Monkeys»


این فیلم سینمایی توسط تری گیلیام، کارگردان انگلیسی ساخته شده و داستان پخش یک ویروس مرگبار را روایت می‌کند که انسان‌ها را مجبور کرده در زیرِ زمین زندگی کنند. بروس ویلیس نقش یک زندانی در سال ۲۰۳۵ را بازی می‌کند که به سال ۱۹۹۶ فرستاده می‌شود تا از پخش شدن ویروس جلوگیری کند. برد پیت و کریستوفر پلامر دیگر بازیگران این فیلم هستند.

لوپر «Looper»


لوپر فیلم قابل تحسین دیگری در موضوع سفر در زمان است که بروس ویلیس در آن نقش آفرینی می‌کند. فیلمی که توسط ریان جانسون کارگردانی شده و فیلمنامه آن نیز به قلم اوست. در دنیای این فیلم سفر در زمان غیرقانونی است ، اما تکنولوژی آن توسط یک گروه تبهکاری ربوده می‌شود و این تبهکار‌ها از آن برای از بین بردن کسانی که برای آن‌ها تهدید هستند، استفاده می‌کنند.

آغازگر «Primer»


فیلمی مستقل است که شین کاروث، کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی آن را انجام داده و نقش اصلی آن را نیز بازی می‌کند. این فیلم با بودجه کمی که داشته یکی از بهترین فیلم‌ها در نوع خود محسوب می‌شود. آغازگر داستان دو مرد را روایت می‌کند که در یک شرکت مرتبط با تکنولوژی‌های سطح بالا کار می‌کنند. شرکتی که یک وسیله ابداع کرده که به هرکسی اجازه می‌دهد در زمان جا به جا شود.

کد منبع «Source Code»


در این فیلم شاهد نقش آفرینی جیک جیلنهال به عنوان کولتر استیونز هستیم. او شخصی است که قبول می‌کند بخشی از آزمایش‌ دولت باشد که سعی دارند با بازگشت به گذشته مقصر یک حادثه انفجار قطار را پیدا کنند که البته ناخواسته دستگاه آن‌ها به یک دستگاه سفر در زمان تبدیل شده است. شخصیت استیونز هربار که به گذشته فرستاده می‌شود ۸ دقیقه وقت دارد تا قبل از انفجار قطار همه را نجات دهد.

ارتش تاریکی «Army of Darkness»


ارتش تاریکی سومین فیلم سم ریمی از سه گانه ارتش تاریکی است. بروس کمپل در این فیلم سینمایی نقش شخصی را دارد که به همراه اتومبیل خود به قرن ۱۴ میلادی منتقل می‌شود. او تنها می‌تواند با کتاب معتلق به ارتش مردگان به زمان خود بازگردد، اما اشتباهی مرگبار انجام می‌دهد و ارتش مردگان را زنده می‌کند.

روز گراندهاگ «Groundhog Day»


هارولد رامیس کارگردان این فیلم کمدی است که داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مدتی هر زمان که صبح از خواب بیدار می‌شود، دوم فوریه است و این روز مرتبا برای او تکرار می‌شود. این اثر از بهترین فیلم‌های بیل موری محسوب می‌شود. هر روز که می‌گذرد او چیز‌های بیشتری از خودش و خودپسندی اش متوجه می‌شود.