تنابنده هرچند در همین جشنواره فجر زمستان گذشته با حضور در فیلم «عنکبوت» و «سه‌کام حبس» تلاش‌هایی برای ارتقای جایگاه حرفه‌ای خود در سینما انجام داد اما واقعیت این است که او مدت‌هاست یک شخصیت «معمولی» در عرصه بازیگری است.

پایگاه خبری تئاتر: حالا دیگر «همه می‌دانند» که کارگردان اسکاری سینمای ایران می‌خواهد در شیراز فیلم بسازد. اصغر فرهادی این روزها اسامی 2 بازیگر اصلی فیلم «قهرمان» را برای رسانه‌ها فاش کرده و حالا معلوم است که محسن تنابنده و امیرجدیدی 2 قهرمان اصلی فیلمی هستند که قرار است در شیراز ساخته شود. فارغ از اینکه این فیلم چقدر در مسیر درخشش فیلم‌های فرهادی قرار بگیرد باید اعتراف کرد قهرمان در مسیر حرفه‌ای 2 بازیگر معرفی‌شده‌اش، ایستگاه مهمی است.

اول باید سراغ محسن تنابنده رفت که در این سال‌ها به قول خودش استندبای سریال پایتخت بوده است. تنابنده هرچند در همین جشنواره فجر زمستان گذشته با حضور در فیلم «عنکبوت» و «سه‌کام حبس» تلاش‌هایی برای ارتقای جایگاه حرفه‌ای خود در سینما انجام داد اما واقعیت این است که او مدت‌هاست یک شخصیت «معمولی» در عرصه بازیگری است. او آنقدر درگیر جمع‌و‌جور کردن سریال محبوب پایتخت است که کمتر فرصتی برای تکرار روزهای درخشان بازیگری‌اش مانند دوران حضور در «استشهادی برای خدا» یافته است.

تنابنده در سال‌های گذشته یک‌تنه پایتخت را سرپا نگه داشته و از انتخاب بازیگر تا سرپرستی گروه نویسندگان و حتی مذاکره برای یافتن اسپانسر را عهده‌دار بوده است. حالا تنابنده با حضور در فیلم فرهادی امکان ویژه‌ای دارد برای بازیابی جایگاه خودش در عرصه بازیگری و البته باید اعتراف کرد که فرهادی برای این انتخاب بی‌تردید دلایل محکمی داشته است.

دومین بازیگر انتخاب شده برای قهرمان امیرجدیدی است.جوان مهربان و محجوب و لوطی‌مسلک سینما که در جشنواره فجر گذشته توانست با بازی در فیلم «روز صفر» دل تماشاگران را در نقش یک مأمور امنیتی به دست آورد، حالا در معرض یک آزمون دشوار بازیگری و البته فرصت درخشان برای بیش از پیش محبوب‌شدن قرار دارد. جدیدی در سال‌های گذشته سعی کرده انتخاب‌هایش را با وسواس بسیار انجام دهد و حالا در آستانه تولد سی‌و‌هفت سالگی‌اش حضور در فیلم بین‌المللی‌ترین کارگردان سینمای کشور می‌تواند برای او اتفاق ویژه‌ای باشد.


منبع: همشهری