شهردار مسکو ممنوعیت ضبط فیلم و برنامه‌های تلویزیونی در این شهر را برداشت.

پایگاه خبری تئاتر: دفتر شهردار مسکو دیروز چهارشنبه اعلام کرد که سرگئی سوبیانین ممنوعیت فیلمبرداری برای برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی در مسکو را از بین برد.

اخبار از سرگیری فیلمبرداری اوایل همین هفته در یک بحث و گفت‌وگوی آنلاین منتشر شد. این گفت‌وگو در بخشی از برنامه بازار مجازی برای فیلم ها و سریال‌های محلی مطرح شد.

معاون وزیر فرهنگ روسیه گفت که شهردار به فراخوان وزارتخانه برای شروع مجدد تولید پاسخ داده است.

همچنین گفته شده کمیسیون فیلم مسکو قصد دارد همکاری با گروه‌های بین‌المللی فیلم را از سر بگیرد. از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۸، این کمیسیون به بیش از ۹۰۰ فیلمبرداری، از جمله فیلم «دیروز» دنی بویل و سریال «چرنوبیل» برای شبکه اچ‌بی‌او کمک کرده است.

سوتلانا ماکسیمچنکو از این کمیسیون گفت: ما همیشه از تهیه کنندگان ملی و جهانی برای فیلمبرداری در مسکو استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم تا برای سازماندهی لوکیشن‌های فیلمبرداری و ترتیب دادن همه تشریفات کمک کنیم.

وی تاکید کرد از اینکه پیش از پایان ماه ژوئن به کار خود برمی‌گردند، بسیار خوشحال است.

به گفته مدیرعامل آژانس تبلیغاتی فیلم «روسکینکو»، صنعت ملی در صحنه جهانی در سال‌های اخیر با موفقیت‌های خوبی روبه‌رو شده و گیشه بین‌المللی فیلم‌های روسی در چهار سال گذشته سه برابر شده و بیش از ۹۰ عنوان فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۹ در خارج از روسیه منتشر شده است و پیش از شیوع کرونا سالی ۲۵٪ رشد در فروش بین‌المللی ایجاد شده بود.

روسکینو با پشتوانه مالی وزارت فرهنگ، از نمایندگان فروش روسیه در بازارهای مهم جهانی فیلم از جمله بازار فیلم کن پشتیبانی می‌کند.

به گفته رییس اداره کارآفرینی و نوآوری مسکو صادرات فیلم و انیمیشن یکی از اولویت‌های اصلی این شهر است و با حضور پنج هیات تجاری در بازارهای جهانی فیلم چون انسی، تورنتو و برلیناله تاکنون ۶۰ قرارداد صادراتی به ارزش بیش از ۷.۱ میلیون دلار امضا شده است.