یک بازیگر تئاتر با اشاره به تعطیلی تئاتر در دوران کرونا، اظهار داشت: در شرایط امروزی «آموزش آنلاین» بهترین گزینه است و ما نمی‌توانیم در شرایط قرنطینه تمام کارها و فعالیت‌هایمان را متوقف کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: حمید رحیمی با اشاره به برگزاری دوره‌های آنلاین تئاتر، گفت: همه بخش‌های مرتبط با یک دوره تئاتر را نمی‌شود به طور آنلاین آموزش داد و فقط بخش‌هایی تئوریک و مرتبط با درکِ بازیگری و تئاتر را می‌توان در قالب کلاس آنلاین برگزار کرد.

وی افزود: دوره‌های بازیگری آنلاینی که بنده تدریس می‌کنم برای هر دو قشر آشنا و ناآشنا با تئاتر مفید هستند و به نوعی شرکت در این دوره‌ها برای عموم آزاد است.

این مدرس تئاتر با اشاره به این که مربی تئاتر تا حد کمی می‌تواند هنرجو را به سمت بهتر شدن سوق دهد، اظهار داشت: یک مربی نمی‌تواند در تمام لحظات زندگی هنرجو شریک باشد.

وی اضافه کرد: هنرجویان حاضر در دوره‌های آنلاین بازیگری، اگر استعداد و توانایی داشته باشند، پس از اتمام دوره آنلاین حتما در دوره‌هایی جدی‌تر و حضوری شرکت می‌کنند.

حمید رحیمی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: در حال حاضر و با توجه به شرایطی که ویروس کرونا در جهان فراهم آورده است ما در حوزه بازیگری و تئاتر برای ادامه بقا تلاش می‌کنیم.

وی افزود: در مسیرهای جدیدی که به دلیل مقابله با ویروس کرونا به وجود آمده‌اند، ما ممکن است به ظرفیت‌هایی خوبی دست پیدا کنیم و از طرفی دیگر برای رسیدن به شرایط بهتر آزمون و خطای بسیار زیادی را تجربه خواهیم کرد.

این بازیگر تئاتر اضافه کرد: دنیای بعد از کرونا، قطعا دنیای متفاوتی خواهد بود.

وی با اشاره به این که آموزش آنلاین محیط آموزشی را در شهرستان‌های ایران گسترش داده است، اظهار داشت: به نظر من مقوله آموزش آنلاین فال نیکی است که در صورت برخورداری از کارکردهای خوب باید در دوران پس از کرونا هم ادامه پیدا کند.

حمید رحیمی با بیان این که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌تواند بگیرد، تصریح کرد: در شرایط امروزی «آموزش آنلاین» بهترین گزینه است و ما نمی‌توانیم در شرایط قرنطینه تمام کارها و فعالیت‌هایمان را متوقف کنیم.