جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۰ برندگان این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه خود را معرفی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: درام بلژیکی-فرانسوی «ماتریوشکا»، مستند «قلب هنوز فعال است» و فیلم انیمیشن «بافت تو» به عنوان برندگان جوایز اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز که به عنوان «شورت فست» شناخته می‌شود، معرفی شدند.

این جشنواره شب پیش از میان ۳۳۲ فیلم کوتاه که بخشی از آنها در بخش رسمی این جشنواره حضور داشتند، برندگانش را انتخاب کرد. برخی از برندگان اکنون به صورت مستقیم وارد بخش فیلم‌کوتاه رقابت اسکار می‌شوند.

جایزه ۵ هزار دلاری این جشنواره به «ماتریوشکا» ساخته برانگری مک‌نیس رسید که درباره یک نوجوان ۱۶ ساله است که با مادرش زندگی می‌کند.

«قلب هنوز فعال است» ساخته ساوانا لیف و تیلور راسل درباره ۵ زن و تلاش آنها برای زندگی فرزندان‌شان در چرخه‌ای از بی‌خانمانی، اعتیاد و غفلت جایزه بهترین فیلم مستند را برای بررسی گسترده و صمیمانه‌اش در زندگی مادران در بحران دریافت کرد.

«بافت تو» هم به کارگرانی جوزفین لوهار سلف از بریتانیا که درباره یک خیاط بیست و چند ساله و جزییات کار او و ارتباطش با هویتش است، جایزه هزار دلاری بهترین انیمیشن کوتاه را دریافت کرد.

اینبار هورش جایزه بهترین فیلم بالای ۱۵ دقیقه را برای «حق تولد» برد و لوریناس باریسا جایزه بهترین فیلم کوتاه زیر ۱۵ دقیقه را برای «آدمک» از آن خود کرد.

در بخش دانشجویی نیز جایزه بهترین انیمیشن کوتاه دانشجویی به «دختر» ساخته داریا کاشچوا محصولی از جمهوری چک رسید.

جایزه بهترین مستند کوتاه به «برای دلیل تو» ساخته رونیا هِم از آلمان رسید.

در بخش جوایز ویژه داوری «زبان‌ها» از نروژ به کارگردانی ماریا بال نانگو و اینگیر بال بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی شد و در همین بخش «شهربازی» محصول مشترک ایران و کانادا ساخته کاوه مظاهری تقدیر ویژه دریافت کرد.