رحمت امینی از اجرای نمایشی براساس رمان «جزیره ناشناخته» اثر ژوزه ساراماگو، نویسنده مشهور پرتغالی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  این کارگردان و نمایشنامه نویس گفت: به دنبال اقتباس از رمانی به نام «جزیره ناشناخته» نوشته ژوزه ساراماگو هستم و در صورت فراهم شدن شرایط، این کار را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر امسال آماده می‌کنم.

وی ادامه داد: این متن دارای رگه‌هایی از طنز است و برای همین تصمیم گرفتم مانند کار قبلی‌ام «یک بزرگداشت باشکوه» از مشاوره‌ی فرهاد آییش که شناخت خوبی از طنز حقیقی دارند، استفاده کنم.

این کارگردان درباره داستان رمان «جزیره ناشناخته» توضیح داد: در این رمان یک مساله انسانی مطرح می‌شود؛ فردی از پادشاه تقاضا می‌کند که به او کشتی بدهد تا به دنبال جزیره ناشناخته برود. ما در این متن با کالبد شکافی درون شخصیت‌ها روبرو هستیم. در واقع جزیره استعاره‌ای از درون آدم‌ها است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره نمایش دیگری که به دنبال اجرای آن است، گفت: نمایش «جیجک علیشاه» را که پیش‌تر در تالار حافظ و جشنواره تئاتر آیینی - سنتی اجرا خوانی کرده بودیم بهمن ماه امسال در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی می‌شود.

 در اجراهای پیشین «جیجک علیشاه» تینو صالحی‌، فرزین محمدشاه‌، حمید رحیمی‌، آرزو افشار‌، ابوالفضل حاجی علیخانی‌، آرش غلام‌زاده به عنوان بازیگر حضور داشتند اما به گفته رحمت امینی، احتمال تغییر در ترکیب بازیگران این نمایش برای اجرای عمومی وجود دارد.