با قطع حمایت ۱۳ ساله شورای شهر بریسبان استرالیا از جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک، این رویداد سینمایی با چالشی جدی برای ادامه فعالیت رو به رو شده است.

پایگاه خبری تئاتر: جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک (ASPA) در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک جاذبه توسط شورای شهر بریسبان استرالیا راه‌اندازی شد و سال گذشته نیز با بودجه ۱.۹ میلیون دلار توسط آژانس اقتصادی بریسبان مارکتینگ برگزار شد اما برگزاری جدیدترین دوره این جوایز به سبب تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر روی بودجه شورای شهر غیرممکن شده است.

این جوایز سینمایی که با حضور آثار سینمایی از حدود ۷۰ کشور منطقه آسیاپاسیفیک برگزار می‌شود در واقع با هدف ایجاد یک جاذبه گردشگری ایجاد شده که سالانه صدها فیلمساز، بازیگر و عوال سینمایی را به شهر بریسبان می‌آورد.

در جلسه شورای شهر بریسبان که امروز (دوشنبه، ۲ تیر) درباره بودجه این نهاد برگزار شد در نهایت «کریستا آدامز» رئیس کمیته توسعه اقتصادی شورا اعلام کرد که در بودجه سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱، برگزاری جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک لحاظ نشده است.

خانم «آدامز» همچنین اعلام کرد که هیات مدیره جوایز آسیاپاسیفیک در حال بررسی یافتن راهی برای ادامه این رویداد سینمایی بدون حضور شورای شهر به عنوان سرمایه‌گذار هستند.

گفته می‌شود جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک سالانه ۱۵۰ میلیون دلار از محل درآمد و اشتغال‌رایی برای شهر بریسبان صرفه اقتصادی دارد.

هیات مدیره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در حال بررسی سایر گزینه از جمله انتقال این رویداد به شهری دیگر (در صورت تقاضای سایر شهرها) است.

در حال حاضر خبری از تعطیلی چهاردهمین دوره جوایز آسیاپاسیفیک نیست و سایت جشنواره نیز از پیش، پذیرای آثار ارسالی فیلمسازان است. سال گذشته فیلم برنده اسکار «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی برنده جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

طبق اعلام پیشین، چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک قرار است در تاریخ 26 نوامبر (6 آذر) برگزار شود.