پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر درباره اجرای این نمایش گفت: مدتها علاقهمند بودم این نمایشنامه را اجرا کنم چون گویای بخش بزرگی از مشکلات جامعه ماست و میتواند هشداری برای جامعه ما باشد.
وی افزود: متن را بازنویسی کردیم و در این خوانش تازه، تئاتر عروسکی میتوانست خیلی به کمک ما بیاید یعنی اینطور نیست که به زور این نمایشنامه را عروسکی کرده باشم.
حجازیفر ادامه داد: در حال حاضر در مرحلهای هستم که صرف اجرای یک نمایش نمیتواند برایم رضایت بخش باشد بلکه دوست دارم حتما نمایشی اجرا کنم که بتوانم دغدغههای اجتماعی خود را در آن بیابم و نمایشنامه«ملاقات بانوی سالخورده» این ویژگی را دارد.
این کارگردان تئاتر در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه تئاتر عروسکی خاطرنشان کرد: امروزه هزینه تولید یک نمایش عروسکی بسیار بالا رفته و حتی ساخت یک عروسک ساده هفتصد هشتصد هزار تومان هزینه در بردارد. به همین دلیل بسیاری از آثار به سمت مختصر شدن پیش میرود و همین مساله، تولید نمایشهای عروسکی را ضعیف میکند.
حجازیفر اضافه کرد: لازمه تمرین تئاتر عروسکی، ساخت عروسک است به همین دلیل، پرداخت کمک هزینه برای آماده سازی آثار متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر عروسکی بسیار حیاتی است. بنابراین،هم افزایش این کمک هزینه ضروری است و هم پرداخت آن باید در اسرع وقت انجام شود تا گروهها مساله کمتری برای شرکت در جشنواره داشته باشند.
وی با اشاره به تعدد نهادهای مرتبط با تئاتر عروسکی در ایران، بر ضرورت تجمیع این نهادها تاکید کرد و افزود: مشکل ما در وهله اول به خود بچههای عروسکی برمیگردد؛ چون کسی را نداریم که این جامعیت را داشته باشد و بتواند همه سلیقهها را در بر بگیرد.البته حضور خانم مرضیه برومند به عنوان دبیر این دوره از جشنواره اتفاق بسیار مبارکی است، زیرا وی مورد پذیرش کل جامعه تئاتر عروسکی است.از سوی دیگر واقعا برای جشنواره مایه می گذارد و با انتخاب مشاوران خوب، بیشتر بر مسایل مسلط میشود.
کارگردان نمایش«رومئو و ژولیت» در پایان یادآور شد: تئاتر عروسکی نیازمند برنامههای کوتاه مدت است نه بلند مدت چون در حال حاضر، بسترش فراهم نیست اگر در این دوره هم خانم برومند دبیر نبود، دوباره یک جریان روتین و تکرار را شاهد بودیم و هیچ اتفاق تازهای نمیافتاد اما الان با حضور ایشان، شور و شوقی در بچههای تئاتر عروسکی ایجاد شده است.