کارگردان نمایش «هرکس با تنهایی‌اش» که قرار است در تالار «حافظ» به صحنه برود، گفت: از این کار به شدت حمایت شده است!

پایگاه خبری تئاتر: سید مهدی احمدی‌پناه گفت با بیان این مطلب، ادامه داد: آنقدر از نمایش حمایت شده است که داریم فکر می‌کنیم چرا بیشتر از اینها، تئاتر کار نمی‌کنیم!

وی ابراز عقیده کرد: واقعا کاری که مسئولین با تئاتر انجام داده‌اند، در هیچ کجای دنیا وجود ندارد

نمایش «هرکس با تنهایی‌اش» نوشته دوریس لسینگ با بازی بازیگرانی چون گلچهره سجادیه، هوشنگ قوانلو، سید جواد یحیوی در تالار «حافظ» به صحنه خواهد رفت.

سید مهدی احمدپناه درباره این نمایش یادآور شد: دو سال پیش «هر کس با تنهایی‌اش» را برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر ارائه دادیم اما در بازبینی نهایی کارمان رد شد و به ما گفته شد، نمایش‌تان خوب است ولی در اولویت ما نیست. ما هم تصمیم گرفتیم کارمان را به جای اینکه در معرض قضاوت داوران قرار دهیم، در معرض قضاوت مخاطبان بگذاریم و دنبال اجرای عمومی کارمان باشیم.

او درباره انتخاب متنی از دوریس لسینگ برای اجرا گفت: مدت‌ها بود که به دنبال متنی برای اجرا می‌گشتم که به فضا و دغدغه‌های امروز نزدیک باشند.

این کارگردان ادامه داد: برای همین به سراغ مطالعه آثار دوریس لسینگ که در ایران متولد شده و جایزه نوبل ادبیات را هم به دست آورده است رفتم و از بین آثارش «هرکس با تنهایی‌اش» که به فضای معاصر امروز ایران و دنیا نزدیک بود را برای اجرا انتخاب کردم.

این کارگردان درباره چگونگی و نوع نگاهش در اجرای این نمایشنامه تصریح کرد: متن را برای اجرایمان تا حدی بازنویسی کردم و در شیوه اجرایی‌مان هم بر مبنای آنچه هدف خود اثر بوده پیش رفته‌ام.

احمدپناه با بیان اینکه نمایشش صرفا یک کار رئالیستی نیست، ادامه داد: به همین منظور از تلفیق چند شیوه و روش اجرایی از جمله رئال ‌، اپیک و سورئال استفاده کردیم تا در نهایت کارمان به یک نمایش پست مدرن تبدیل شود.

او همچنین درباره داستان این نمایش توضیح داد: تونی پسر جوانی است که بعد از پایان سربازی‌اش به خانه بر می‌گردد اما با خانه‌ای مواجه می‌شود که تغییرات زیادی در آن رخ داده است.

این کارگردان درباره انتخاب گروه بازیگری‌اش که بازیگرانی از جمله گلچهره سجادیه‌، هوشنگ قوانلو و سید جواد یحیوی حضور دارند، تصریح کرد: شیوه اجرایی کار ما به گونه‌ای است که تمرکز بالایی می‌خواهد، به همین دلیل به بازیگرانی نیاز داشتیم که از تجربه بالایی برخوردار باشند تا بتوانند از عهده این کار بر بیایند.

 نمایش «هرکس با تنهایی‌اش» با بازی گلچهره سجادیه‌، هوشنگ قوانلو،‌ سیدجواد یحیوی‌، پانته‌آ تاج‌بخش‌، مهدی فریضه‌، امیرحسین متین‌فر و مژده دایی همراه است از 5 مرداد ماه ساعت 18 در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

همچنین آرمین موسوی طراح صحنه ،‌ مریم نعیم‌زاده طراح لباس‌، امین مقدسی‌ مدیر صحنه‌، منصور سهراب نژاد طراح گریم، هانیه کازرونی موسیقی‌، الهه حاجی زاده و علیرضا سردشتی دستیار کارگردان در این نمایش همکاری می‌کنند.