لوکیشن‌های زیادی در فیلم‌های سینمایی نظر مردم را جلب کردند؛ تا جایی که آنها جان خود را برای دیدن این مکان‌ها به خطر می‌اندازند.

پایگاه خبری تئاتر: مکان‌ها و لوکیشن‌های زیادی به وسیله فیلم‌های سینمایی شهرت پیدا کردند. سینما دوستان زیادی برای تماشای این لوکیشن‌ها در دنیای واقعی به این مکان‌ها می روند که گاهی هم دردسار می شود.

لوکشین سریال «بازی تاج و تخت» که در شهر دوبروونیک بود، یکی از این مثال هاست. حضور مردم برای تماشای آن مشکلاتی را به وجود آورده است. در اینجا مکان‌هایی را که به خاطر فیلم‌ها به محبوبیت رسیدند، معرفی می‌کنیم:

دوبروونیک در «بازی تاج و تخت»


از زمان ساخت سریال «بازی تارج و تخت»، محلی‌های شهر دوبروونیک و یونسکو نسبت به تعداد زیاد توریست‌هایی که این مکان را بازدید می‌کنند، اعتراض کردند. یونسکو در سال ۱۹۷۹ این شهر را جزو میراث جهانی معرفی کرد و به خاطر حجم زیاد توریست‌ها هشدار داد که آن را از لیست میراث جهانی خود حذف می‌کند.

وینتکا در فیلم «تنها در خانه»

خانه مشهوری در این فیلم سینمایی وجود داشت و عده زیادی تمایل دارند که از خود در مقابل این خانه عکس بگیرند؛ اما مشکل اینجاست که این خانه یک ملک شخصی است و حضور غریبه‌ها در این مکان تعرض به حریم خصوصی محسوب می‌شود.

انگلیس در فیلم «هری پاتر»


در فیلم سینمایی هری پاتر یکی از لوکیشن‌های اصلی داخل دانشگاه آکسفورد قرار داشت. این موضوع به این معناست که دانشجو‌ها و کسانی که در این مکان حضور دارند، باید در بین عده زیادی از مردم کار کنند.

برونکس در فیلم «جوکر»

پله‌هایی که در فیلم سینمایی «جوکر ۲۰۱۹» شاهد بودیم با وجود اینکه پله‌های معمولی هستند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همه می خواهند روی آن عکس بگیرند. این موضوع باعث شده کسانی که در این ناحیه زندگی می‌کنند، از بسته شدن پله‌ها توسط این افراد برای گرفتن عکس گلایه می‌کنند.

لس آنجلس در «داستان ترسناک آمریکایی»


عمارت منفور فیلم سینمایی «داستان ترسناک آمریکایی» در دنیای واقعی هم وجود دارد و عده زیادی تمایل دارند، مقابل آن عکس بگیرند. به همین خاطر صاحبان این عمارت از کسی که این خانه را به آن‌ها فروخته، به دلیل آنکه به آن‌ها نگفته است این مکان لوکیشن فیلمبرداری بوده، شکایت کردند.

لندن در فیلم «در واقع عشق»


این لوکیشن یک خانه شخصی است و صاحب آن بار‌ها به خاطر ایستادن مردم در ورودی خانه و عکس گرفتن شکایت کرده است. شورای شهر این منطقه از مردم خواسته بود که به دیدن این خانه نروند؛ اما بعد از مدتی صاحب این خانه صندوقی را در بیرون نصب کرد تا برای کمک به محله خود از آن‌ها پول دریافت کند.

لندن در فیلم «ناتینگ هیل»

این کتاب فروشی شاید به خاطر این فیلم سینمایی معروف‌ترین محل فروش کتاب در دنیا به حساب بیاید. این فیلم به اندازه‌ای موفق شد که عده زیادی حتی کسانی که در آنجا زندگی می‌کردند، به دیدن این کتابخانه می رفتند. این موضوع حتی قیمت خانه‌ها در این منطقه را افزایش داد.

آلاسکا در فیلم «به سوی طبیعت وحشی»

اتوبوسی در این فیلم سینمایی بود که به شدت مشهور شد و البته جنجال‌هایی نیز به وجود آورد؛ چرا که عده زیادی جان خود را برای دیدن مکانی که این اتوبوس در آن قرار دارد، به خطر انداختند. دو زن برای رسیدن به این مکان جان خود را از دست دادند و برای تعداد بیشماری نیز عملیات نجات صورت گرفته است. اخیراً این اتوبوس به مکان دیگری منتقل شد.


منبع: Brightside