پل شریدر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان مشهور آمریکایی با فیلم «ورق باز» دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است.

پایگاه خبری تئاتر:  در این فیلم بازیگرانی نظیر اسکار ایزاک، تیفانی هدیش، تای شریدان و ویلم دافو ایفای نقش می‌کنند. ساخت فیلم «ورق باز» که تولید آن به‌دلیل ابتلای یکی از بازیگران غیراصلی‌اش به ویروس کرونا در‌ ماه مارس2020(اسفند 1399)، متوقف شده بود، به پایان رسیده و کمپانی «فوکاس فیچرز» حق پخش و توزیع آن را به‌دست آورده است.

شریدر و پیتر کوژاوسکی، مدیر فوکاس فیچرز در گفت‌وگو با ورایتی از همکاری با هم کاملا راضی بوده‌اند. شریدر گفته: مدیران فوکاس فیچرز در زمینه کاری خود بهترین هستند و در طول این سال‌ها من نسبت به کارگردانانی که فیلم‌هایشان در فهرست پخش و توزیع این کمپانی قرار می‌گرفت، احساس حسادت می‌کردم که خوشبختانه اکنون من هم یکی از کارگردانان منتخب این کمپانی هستم. کوژاوسکی هم درباره این فیلم گفت: در زمانه‌ای که ما از خود می‌پرسیم آیا وضعیت موجود در جوامع ما پدیدآورنده ارواح فاسد هستند یا این ارواح فاسد هستند که چنین وضیت نابسامانی را برای جامعه ما پدید آورده‌اند، پل شریدر که به‌نظر بیش از سایرین در این زمینه در فیلم‌هایش به اکتشاف پرداخته تلاش کرده به ما در فیلم«ورق باز» در این‌باره توضیح دهد. همه ما در فوکاس فیچرز بی‌صبرانه در انتظار فیلم جدید پل شریدر هستیم و می‌خواهیم ببینیم چه تازه‌هایی از دنیای جرم و جنایت در این فیلم برایمان به ارمغان آورده است. ما افتخار می‌کنیم که از طریق کمپانی ما داستان فیلم وی قرار است در معرض دید بینندگان قرار گیرد.

داستان فیلم «ورق باز» درباره یک خلافکار و نظامی سابق به اسم «ویلیام تل» (ایزاک اسکار) است که درصدد است به جوانی به نام کرک راه درست زندگی کردن را بیاموزد، اما این مرد جوان به چیزی جز انتقام گرفتن از فردی که دشمنی مشترک با او و ویلیام دارد، فکر نمی‌کند. ویلیام زمانی که با کرک آشنا می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا او را از کاری که می‌خواهد انجام دهد، منصرف کند، اما کرک که یک جوان عصبی و خشمگین است، برای اجرای نقشه انتقامش تلاش دارد از یک سرهنگ عضو ارتش کمک بگیرد. ویلیام در نهایت با حمایت یک سرمایه‌گذار موفق می‌شود کرک را با خود در سفری به‌منظور انجام یک‌سری مسابقات همراه کند. اخبار مرتبط با فیلم «ورق باز» در‌ ماه مارس2020(اسفند 1399) و درحالی‌که این فیلم همچنان در مراحل تولید قرار داشت در صدر اخبار خبرگزاری‌های فرهنگی قرار گرفت. در آن زمان اخباری انتشار یافت مبنی بر اینکه مراحل فیلمبرداری «ورق باز» به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

در آن برهه اینطور عنوان شد که تولید فیلم «ورق باز» به‌دلیل ابتلای یکی از عوامل فیلم به کرونا متوقف شده است. پل شریدر در انتقاد به توقف این پروژه گفته بود تنها 5 روز مانده به پایان فیلمبرداری، تهیه‌کنندگان فیلم به‌دلیل ابتلای یکی از عوامل غیرثابت پروژه تصمیم به توقف ساخت «ورق باز» گرفتند. البته مراحل تولید فیلم در ششم‌ ماه ژوئیه(16تیر) دوباره از سر گرفته شد و در 12ژوئیه (22تیر) به پایان رسید. تاریخ مشخصی هنوز برای اکران این فیلم اعلام نشده است. داستان این فیلم به نوعی در ادامه داستان فیلم «نخستین اصلاح شده»(2017)، ساخته دیگر پل شریدر است. «نخستین اصلاح شده» در سال 2018نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. یکی از دلایل شهرت پل شریدر نیز نگارش بیشتر فیلمنامه‌های فیلم‌های مارتین اسکورسیزی ازجمله «راننده تاکسی» و «آخرین وسوسه مسیح» است. پل شریدر بهار سال گذشته سفری به ایران داشت و مهمان ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر بود.