رضا بیات که نمایش «شهر مورچه‌ها» را در تالار «هنر» به صحنه برده است، با انتقاد نسبت به عدم حمایت از کارهای کودک و نوجوان، گفت: خالی کردن پشت هنرمندان کودک و نوجوان از سوی وزارت ارشاد عجیب است.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر با بیان این مطلب یادآور شد: سال گذشته وزارت ارشاد از کارهای کودک حمایت می‌کرد اما الان می‌گویند که کارهای کودک باید با قرارداد گیشه اجرا بروند، با توجه هزینه‌های بالای تولید نمایش کودک، عدم حمایت و خالی کردن پشت هنرمندان واقعا عجیب است، البته کار ما از طرف انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و همچنین حوزه هنری حمایت می‌شود.

بیات در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره موضوع نمایش «شهر مورچه‌ها» توضیح داد: این نمایش درباره مورچه‌هایی است که مشکلی برایشان پیش می‌آید و برای حل این مشکل، بدترین راه را انتخاب می‌کنند که باعث می‌شود دچار مشکل بزرگتری شوند،‌ در آخر کوچک‌ترین مورچه راه‌حلی برای رهایی از این مشکل پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه این نمایش برای بزرگسالان هم مناسب است، گفت: این کار معیارهای نمایش کودک و نوجوان را دارد اما مخاطبان آن می‌تواند از 6 تا 60 سال باشد، چرا که اساسا روال داستان و طراحی‌هایی کار به گونه‌ای است که مخاطب بزرگسال با نمایش ارتباط برقرار کند، البته نمایش ما برای رده سنی خردسالان نیست.

این کارگردان درباره پیام و محتوای نمایش «شهر مورچه‌ها» خاطرنشان کرد: پیام این نمایش درباره این است که بچه‌ها ابراز وجود کنند و حرف‌شان را بزنند و بزرگ‌ترها هم بچه‌ها را جدی بگیرند و اعتماد به نفس‌شان را نشکنند. البته این پیام کاملا به صورت مستتر و در لفافه گفته می‌شود.

در این نمایش رضا بهرامی، علی رحیمی، نیلوفر سیاری، مهدی داوودی، مهدی ضیائیان‌پور، ندا شاهی نوری، شاهین علیپور، افشین غیاثی، بهار محمودزاده، میلاد رمضانی، پیمان مرادی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین نادر شهسواری (آهنگساز)، ونوس ابوذری (طراح صحنه)، مقدس شامیران (طراح لباس)، با این نمایش همکاری دارند.

نمایش «شهر مورچه‌ها» تا اواخر مردادماه ساعت 19:30 در تالار هنر اجرا می‌شود.