یک منتقد سینما اظهار کرد : عدالتی در ارائه مجوز از سوی شورای پروانه ساخت وجود ندارد.

پایگاه خبری تئاتر: علی جعفری فوتمی، در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو ، در مورد اقدام اخیر شورای پروانه ساخت در دادن مجوز به یکی از شاخ های اینستاگرامی برای ساخت یک فیلم و انتقاداتی که در این زمینه در رسانه های مختلف مطرح شده است، تصریح کرد : واقعیت ماجرا این است که عموم این واکنش ها مبتنی بر احساسات است چنانکه در چند روز گذشته شاهد این بودیم که در بسیاری از رسانه ها مطالبی منفی نسبت به اعطای مجوز کارگردانی به این چهره شناخته شده در فضای مجازی منتشر شده است و منتقدان می گفتند که چرا این اتفاق افتاده و حتی عده ای صحبت از مرگ سینما کردند و به نظر من بسیاری از واکنش ها در آن مقطع در این ارتباط از روی احساسات بوده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی در مورد فعالیت شورای پروانه ساخت حرف و حدیث زیادی وجود دارد ، افزود :چرا باید برای ساخت یک فیلم مجوز گرفت مگر نه اینکه هر کسی حق دارد طبق قوانین و مقررات اقدام به نوشتن و ساختن فیلم بکند . اگر کسی بخواهد کتابی را بنویسد قبل از نوشتن اقدام به کسب مجوز نمی کند بلکه بعد از نوشتن و برای انتشار این اقدام را انجام می‌دهد در همین راستا این سوال وجود دارد که چرا برای ساخت یک فیلم از همان ابتدا باید مجوز اخذ شود؟

این منتقد سینما همچنین با بیان اینکه در ارائه مجوز از سوی شورای پروانه ساخت عدالتی وجود ندارد ،گفت: می‌بینیم که برخی افراد استخوان خرد کرده در عرصه ساخت فیلم های مستند و فیلم کوتاه هستند ولی درخواست آنها برای کسب مجوز ساخت یک فیلم سینمایی در این شورا چندین سال خاک می خورد چون سرمایه گذار و تهیه کننده نداشته یا رابطه درستی نداشته اند و به نظرم مهمترین اعتراض در این زمینه عدم وجود عدالت در شورای پروانه ساخت است.

این منتقد سینما در پاسخ به این سوال که به نظر وی فیلم ساخته شده توسط این چهره اینستاگرامی چه وضعیتی خواهد داشت؟ اظهار کرد: در این ارتباط نمی‌توان از همین اکنون قضاوتی داشت و یا از روی احساسات حرفی زد ، سینما حوزه ی بی رحمی است و مردم نیز بر اساس آگاهی که پیدا کرده اند صرفا بر اثر معروفیت یک شخص نمی روند فیلم آن فرد را ببیند یا از آن تعریف کنند بلکه به عناصر جدی تر و واقعی تر توجه دارند .