دبیر بخش فیلم های ایرانی جشنواره یونیورسال معتقدست برگزاری آنلاین جشنواره‌های سینمایی می تواند مخاطبان بیشتری را به همراه داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: نگار وندالوند فیلمساز عرصه فیلم کوتاه سینما درباره جشنواره یونیورسال و دبیری بخش فیلم‌های ایرانی که بر عهده وی قرار دارد، گفت: در جشنواره یونیورسال که هر ساله در کانزاس سیتی آمریکا برگزار می شود و امسال نیز دهمین دوره آن برگزار خواهد شد من به عنوان دبیر بخش فیلم‌های ایرانی (board member) انتخاب شده‌ام.

وی ادامه داد: ۹ فیلم ایرانی در این جشنواره حضور دارند که در بخش فیلم داستانی «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی، «سرکوب» ساخته رضا گوران، «آرینا» ساخته احمد تجری، در بخش مستند «کیارستمی ادامه دارد» ساخته احسان ناجی، «شب را روز را هنوز را» ساخته فرهاد عیوضی و در بخش فیلم کوتاه «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی، «والس سال‌های خاکستری» ساخته راحیل بوستانی و علی حسینی، «من خواب‌های مادرم را می بینم» ساخته حجت غلامی و «نیوسان» ساخته مهیار فروزنده به رقابت خواهند پرداخت.

وندالوند با اشاره به برگزاری آنلاین این جشنواره از تاریخ ۲۲ الی ۲۴ مرداد و اکران فیلم‌ها به صورت مجازی تصریح کرد: حضور داورهای ایرانی در جشنواره‌های خارجی بسیار می تواند مهم و مفید باشد زیرا این اتفاق باعث می شود آثار بیشتری از کشورمان بتوانند در جشنواره‌های معتبر خارجی شرکت داشته باشند. امسال هم که در جشنواره ونیز ایران توانست ۳ نماینده داشته باشد و همین نمایندگان سینمای ایران باعث می شوند که آثار ما در جهان با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند.

این کارگردان سینما درباره برگزاری مجازی و آنلاین جشنواره‌های معتبر سینمایی در دنیا هم اظهار کرد: به نظر من علیرغم تمام نقدها و بحث‌هایی که درباره برگزاری آنلاین جشنواره‌ها مطرح می شود اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که جشنواره‌های آنلاین این امکان را برای مخاطبانی فراهم کرده است که هیچگاه فرصت و شرایط حضور در چنین رویدادهایی را نداشتند و حالا به راحتی می توانند مخاطب جشنواره باشند.

وندالوند که برای فیلم کوتاه «پنجاه سال عشق» جایزه جشنواره استانبول را دریافت کرده است در پایان تاکید کرد: هنوز منتظر هستیم تا تصمیم مدیران جشنواره‌های داخلی از جمله فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌ جهانی فیلم فجر مشخص شود تا آثار را ارسال کنیم.


منبع: خبرگزاری صبا