حمید فرخ‌نژاد چند سال قبل ابراز امیدواری کرده بود که نسل او بارقه‌های منش نسل کسانی مثل خسرو سینایی را بفهمد و ادامه دهد.

پایگاه خبری تئاتر: بازیگر فیلم «عروس آتش» حدود سه سال قبل در مراسم جشن تولد 77 سالگی خسر و سینایی گفته بود: درباره نویسندگی، کارگردانی و نوازندگی آقای سینایی بسیار گفته شده، در حالی که ما از این‌ها زیاد داریم، اما به نظرم وجه بارز او انسانیت است و در وهله اول واقعا انسان خوبی است.

او یاداوری کرده بود: من وقتی در سال 68 از آبادان جنگ زده و ویران به تهران آمدم، به واسطه سمیرا سینایی که همکلاسی‌ام بود با آقای سینایی آشنا شدم. بعدها دیدم دست طبیعت و روزگار و تقدیر چیزهایی مثل جوانی را از آدم گرفت ولی چیزهایی را در اختیارت گذاشت و آدم‌هایی را سر راهت قرار داد که جبران همه آن‌هاست. یکی از افتخاراتم آشنایی با آقای سینایی و خانواده او بود چون انسان‌های بزرگی هستند که جای خیلی چیزها را در زندگی برایم پر کردند.

فرخ‌نژاد با اشاره به اینکه «تکنیک را در سینما می‌توان یاد گرفت ولی اینکه با شخصی آشنا شوی که انسانیت به تو یاد دهد خیلی مهم است»‌با شوخی خاطره‌ای را از یک همکاری تعریف کرده بود با این تاکید که انسانیت خسرو سینایی برای او دردسر هم درست کرده بود.

این بازیگر همچنین گفته بود: آقای سینایی باید بداند که برای همه ما بزرگ و عزیز است ، به هرحال نسل تقوایی ها، بیضایی ها،سینایی ها دارند کم کم جایشان را به نسل ما می دهند و ما کمتر آن اصولگرایی در اخلاق و آرمان گرایی را شاهد هستیم، امیدوارم لااقل بارقه های منش ان نسل را ما بتوانیم بفهمیم و ادامه اش بدهیم.

حمید فرخ نژاد که در فیلم "عروس آتش" خسرو سینایی به ایفای نقش پرداخته بود، فیلم بزرگداشت این کارگردان را نیز در جشنواره فیلم فجر ساخته بود.


منبع: خبرگزاری ایسنا