پاندمی کرونا موجب شد تا سی امین دوره مراسم جوایز گاتهام که در تجلیل از سینمای مستقل آمریکا برپا می‌شود، به تاخیر بیفتد.

پایگاه خبری تئاتر: تاریخ برگزاری مراسم جوایز گاتهام ۲۰۲۰ تقریباً ۲ ماه عقب افتاده و از بیستم نوامبر (۳۰ آبان ۹۹) به یازدهم ژانویه ۲۰۲۱ (۲۲ دی ۹۹) تغییر کرده است.

این حرکت جدیدترین بخش از تغییر عمده تاریخ‌های فصل جوایز به خاطر پاندمی ویروس کرونا است.

آکادمی اسکار در ماه ژوئن اعلام کرد که نود و سومین جوایز آکادمی به مدت ۲ ماه عقب افتاده و روز بیست‌وپنجم آوریل ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

جفری شارپ مدیر اجرایی بنیاد پروژه فیلمساز مستقل که جوایز گاتهام را برگزار می‌کند، در بیانیه‌ای گفت: «جوایز گاتهام مدت‌ها یکی از بخش‌های ثابت عرصه فیلم و تلویزیون مستقل بوده و ما مشتاق جشن گرفتن سی‌امین سالگرد این جوایز و آغاز کردن فصل جوایز غیر سنتی امسال هستیم.»

معمولاً مراسم اهدای جوایز گاتهام نخستین مراسم بزرگ فصل جوایز است که در آن از فیلم‌های مستقل تجلیل می‌شود. در مراسم سال گذشته، فیلم «داستان ازدواج» برنده جایزه بهترین فیلم شد و آدام درایور برای نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. آکوافینا به خاطر حضور در «بدرود» جایزه بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد و نوآ باومباک هم به خاطر «داستان ازدواج» جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت.

فیلم‌هایی که تا روز بیست‌وهشتم فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۹۹) منتشر شوند صلاحیت شرکت در جوایز گاتهام را خواهند داشت. اما تاریخ نهایی ارسال فیلم‌ها یکم اکتبر (۱۰ مهر ۹۹) تعیین شده و نامزدها روز دوازدهم نوامبر معرفی خواهند شد.

اوایل این هفته انجمن کارگردانان آمریکا اعلام کرد روز دهم آوریل ۲۰۲۱ را به عنوان تاریخ برگزاری مراسم جوایز خود انتخاب کرده که ۱۵ روز پیش از جوایز اسکار است. علاوه بر اسکار، گلدن گلوب، جوایز انجمن بازیگران و بفتا هم همگی تاریخ برگزاری و بازه‌های صلاحیت شرکت خود را به خاطر پاندمی عقب انداخته‌اند.