حسین مسافر آستانه مدیر تماشاخانه ایرانشهر با تایید مشکلات اقتصادی جدی در خانه هنرمندان ایران گفت: خانه هنرمندان ایران اعلام ورشکستگی نکرده ولی با مشکلات اقتصادی بسیار جدی دست به گریبان است.

پایگاه خبری تئاتر:  مسافر آستانه درباره وضعیت فعلی خانه هنرمندان ایران و اینکه گفته می‌شود این مکان اعلام ورشکستگی کرده، توضیح داد: خانه هنرمندان ایران اعلام ورشکستگی نکرده ولی شرایط اقتصادی بسیار بدی دارد و برای تامین هزینه‌های جاری خود با مشکلات جدی رو به رو است که امیدواریم متولیان امر بویژه شهرداری برای این وضعیت فکری کنند.

مسافرآستانه با اشاره به جایگاه خانه هنرمندان در میان همه طیف‌های هنری افزود: این خانه در تمام این سال‌ها به قوامی دست پیدا کرده و ارتباط موثری با همه هنرمندان داشته است. این خانه، فضایی برای فعالیت هنرمندان رشته‌های مختلف ایجاد کرده و مکان آبرومندی برای نظام ما محسوب می‌شود.

او درباره حمایت‌های شهرداری از این خانه توضیح داد: خانه هنرمندان بودجه‌ای مصوب در شهرداری ـ که متولی آن است ـ دارد که گرچه در شرایط عادی هم کفاف همه هزینه‌های این مکان را نمی‌دهد ولی خانه با درآمدهایی که از طریق کافه‌ها، فروشگاه‌ها و گالری‌ها به دست می‌آورد، مابقی هزینه‌های خود را جبران می‌کرد.

مسافر افزود: با شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری، درآمد خانه هنرمندان به صفر رسیده و در این وضعیت، بودجه مصوب شهرداری پاسخگو نیست و امیدوارم متولیان امر فکری برای این خانه بکنند.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر درباره از سرگیری فعالیت‌های این تماشاخانه هم توضیح داد: تماشاخانه هم درگیر مسایل اقتصادی است و حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود مساله دارد. با این حال در چند روز آینده تصمیم نهایی را برای از سر گیری فعالیت این تماشاخانه می‌گیریم.

او اضافه کرد: برخی از گروه‌های نمایشی هم برای اجرا در این تماشاخانه اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم درباره چگونگی راه‌اندازی این تماشاخانه به نتیجه برسیم.

مسافر آستانه تاکید کرد: همه اصرار بر راه‌اندازی تماشاخانه دارند. البته گروه‌های متقاضی اجرا هم قطعا می‌دانند شرایط اجرا با قبل از کرونا قابل مقایسه نیست و باید با حداقل‌ها کنار بیایند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر در پایان درباره آخرین وضعیت این جشنواره و انتشار فراخوان آن گفت: همچنان مشغول بررسی هستیم. ولی همانطور که همه می‌دانیم شرایط بسیار نابسامانی است و هیچ ثباتی وجود ندارد با این حال امیدوارم برای انتشار فراخوان، به یک جمع‌بندی برسیم.

 خانه هنرمندان ایران دهه هفتادراه‌اندا زی شد. این خانه که در خیابان ایرانشهر و در پارک هنرمندان واقع شده است، پیش از این یک پادگان بود و بعدتر به خانه هنرمندان ایران تبدیل شد.

این خانه در سال‌های فعالیت خود توانست اعتماد طیف‌های مختلف هنرمندان را جذب بکند.