کتاب «ایالات نیست در جهان» نوشته جواد مجابی در نوبت چاپ اول به تازگی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

پایگاه خبری تئاتر: کتاب «ایالات نیست در جهان» نوشته جواد مجابی از جدیدترین کتاب‌هایی است که از سوی گروه انتشاراتی ققنوس در نوبت چاپ اول روانه بازار کتاب شده است.

«ایالاتِ نیست ‌در ‌جهان» روایتی است از زندگی در جهانی نامشخص و زیست افرادی در کنار یکدیگر که آنچنان کوچک ‌هستند که در دنیای حسی انسان جای نمی‌گیرند و آنچنان وسیع که گاه هوش و ذهن آدمی نیز از درک آن‌ها به حیرت می‌افتد. مهم‌ترین ویژگی کتاب زبان روایی آن است که وامدار حس شاعرانه و تجربه‌های نگارشی ژورنالیستی مجابی است.

مجابی در بخشی از این اثر که به‌خوبی نشان دهنده این موقعیت است، می‌نویسد: «ما را به دنیای پلانکتون‌ها تبعید کرده بودند. دنیای ریزشده‌ای داشتیم، در واقع ریزریز شده. حیات ما تک‌یاخته‌های حیوانی، که تولیدکننده هم نبودیم، در محدوده تاریک و روشن می‌گذشت که شب و روز می‌نامیدیمش و مجموعش زندگی خوانده می‌شد. هزاران هزار ما به جرعه‌ای غذای دیگران می‌شد. دمی پیش از آن می‌پنداشتیم زنده‌ایم و غذا می‌خوریم و عیش می‌کنیم. در لُجه دریای نیست‌درجهان روان بودیم، در این زیست‌بوم معمایی نه خود را می‌شناختیم نه دیگران را. پلانکتون بودن عیب نیست، اما پلانکتون بودن و این موجودیت اجباری را انکار کردن و خود را نهنگ پنداشتن مصیبت ماست…»

کتاب «ایالات نیست در جهان» نوشته جواد مجابی در نوبت چاپ اول و در ۳۷۶ صفحه با قیمت ۵۲ هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.