«ویلفرد بریملی» بازیگر کهنه‌کار سینمای هالیوود که در نزدیک به ۸۰ اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته بود، صبح امروز به دلیل مشکلات کلیوی در بیمارستانی واقع در ایالت یوتا در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

پایگاه خبری تئاتر: «ویلفرد بریملی» بازیگر کهنه‌کار سینمای هالیوود که در نزدیک به ۸۰ اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته بود، صبح امروز به دلیل مشکلات کلیوی در بیمارستانی واقع در ایالت یوتا در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

در ۲۷ سپتامبر ۱۹۳۴ آنتونی ویلفورد بریملی در شهر سالت‌لیک‌سیتی، یوتا که پدرش در آن‌جا به عنوان کارگزار املاک و مستغلات کار می‌کرد، به دنیا آمد.

پس‌از اتمام دبیرستان و پیش‌از آغاز بازیگری، وارد نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا شد و به مدت سه سال در جزایر الیوشن خدمت کرد. او همچنین مدتی به عنوان محافظ شخصی هوارد هیوز، کارگر مزرعه، گردآورنده احشام و آهنگر مشغول به کار بود.

در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به اصرار دوست بازیگرش، رابرت دووال به عنوان سوارکارِ اسبِ بدل‌کار در تلویزیون و فیلم‌های وسترن، شروع به بازی کرد.

بریملی در ۶ ژوئیه ۱۹۵۶ با لین ازدواج کرد. حاصل این ازدواج چهار پسر به نام‌های جیمز چارلز، جان مایکل، ویلیام کارمن و لارنس دین؛ و چند نوه بود. بریملی تا زمان مرگ همسرش لین، در ژوئن سال ۲۰۰۰ میلادی در کنار او زندگی کرد.

دره مرگ، موجود، بخشش‌های محبت‌آمیز، هری و پسر، هتل نیوهمپشایر، طبیعت، روستا، پیله بنیامین، ابدیت پادشاه، شرکت، هدف سخت، درون و بیرون و بریگهم سیتی از جمله آثاری هستند که بریمیلی طی این سالها در آن ها به ایفای نقش پرداخته است. 

وی با بازیگران مطرحی به ایفای نقش پرداخته که شاید مهمترین آن بازی در فیلم سینمایی «جان سخت» با بازی «ژان کلودوندام» ملقب به فرانکی است، فیلمی که در زمان خود یکی از آثار مطرح سینمای هالیوود محسوب می شد.