امیرحسین شفیعی مسئول دفتر تئاتر خیابانی مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان این مطلب گفت: تئاتر خیابانی در سال‌های اخیر وضعیت بسامانی نداشته است. این نابسامانی دلایل مختلفی دارد كه عدم مدیریت درست در سطح كلان و نیز عدم آموزش و به روز شدن هنرمندان تئاتر خیابانی از جمله‌ دلایل آن است.

پایگاه خبری تئاتر: امیرحسین شفیعی مسئول دفتر تئاتر خیابانی مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان این مطلب گفت: تئاتر خیابانی در سال‌های اخیر وضعیت بسامانی نداشته است. این نابسامانی دلایل مختلفی دارد كه عدم مدیریت درست در سطح كلان و نیز عدم آموزش و به روز شدن هنرمندان تئاتر خیابانی از جمله‌ دلایل آن است.

وی با بیان این‌كه هنرمندان و مسئولان، هر دو در افول و ضعف تئاتر خیابانی به یك میزان مقصر هستند، عنوان کرد: سال‌های قبل برای اجرای تئاتر خیابانی بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شد كه با قطع این بودجه، هنرمندان ما نیز كم كار شدند و از تئاتر خیابانی فاصله گرفتند. از سوی دیگر در نشر و توسعه مطالب علمی و نیز انتشار كتاب‌های تخصصی در این رشته، ضعیف عمل كرده‌ایم، به طوری كه طی سی سال فقط سه كتاب جدی و تخصصی در مورد تئاتر خیابانی به چاپ رسیده است. از این رو هنرمندان ما برای به روزرسانی اطلاعات و دانش خود با كمبود منابع علمی مواجه بودند. همه‌ این موارد دلایلی هستند كه بالندگی تئاتر خیابانی كه پس از انقلاب رخ داده بود رو به افول بگذارد.