سیدجواد هاشمی با ابراز نارضایتی از تجربه اکران آنلاین فیلم‌هایش، به دلیل خسارت ناشی از دانلودهای غیرقانونی، از مبلغ پرداختی از سوی تلویزیون بابت خرید حق پخش «پیشونی سفید۳» نیز انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: سیدجواد هاشمی تهیه‌کننده و کارگردان سینما  درباره فعالیت‌های سینمایی خود گفت: هرچند می‌خواستم اکران «تورنادو» در سینماها ادامه داشته باشند، اما آن را به صورت آنلاین اکران کردم و متاسفانه نتیجه مثبتی از این کار نگرفتم، در واقع این کار برای من خروجی خوبی نداشت چرا که دانلود غیرقانونی برای این فیلم سینمایی بسیار زیاد بود و همین مساله به فروش فیلم در اکران آنلاین ضربه زد.

وی بیان کرد: البته برخی می‌گویند که اکران آنلاین این فیلم فروش خوبی داشته است و بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده در اکران آنلاین داشتیم، اما پولی که از این اکران به دست آوردیم قابل مقایسه با هزینه تولید نبود، به همین دلیل ترجیح می‌دهم دیگر این نوع از اکران را تجربه نکنم.

این بازیگر سینما توضیح داد: پیش از این قرار بود که ادامه اکران این فیلم در سینماها باشد اما متاسفانه بعد از باز شدن سینماها به این فیلم اکران مجدد ندادند، به من گفتند در این شرایط والدین بچه‌ها را به سینما نمی‌آورند و اگر فیلم اکران هم شود، کسی برای دیدن فیلم به سینما نمی‌آید.

وی ادامه داد: در نهایت دانلود غیرقانونی «تورنادو» بیشتر از اکران آنلاین جواب داد، «پیشونی سفید ۳» هم بیش از ۲۰۰ هزار دانلود غیرقانونی داشت و این رقم، عدد بالایی است، من از پدر و مادرها این گلایه را دارم که به راحتی هم به بچه‌ها آموزش غلط می‌دهند و هم به آنها دانلود غیرقانونی را یک سرقت فرهنگی به حساب می‌آید، یاد می‌دهند. علاوه‌بر آن پدر و مادرها می‌گویند فیلم‌های مورد علاقه را در سینما ببینیم اما تا نوبت بچه‌ها می‌شود، تصمیم می‌گیرند که از دانلود غیرقانونی استفاده کنند.

کارگردان فیلم «اختاپوس» تاکید کرد: بی‌شک سینما در شرایط فعلی در معرض شکستی بزرگ قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ فیلم سینمایی «جزیره فضایی» و «شهر گربه‌های ۱» را آماده اکران دارم و نمی‌دانم چه تصمیمی برای اکران این فیلم‌ها بگیرم، متاسفانه در شرایط فعلی تلویزیون نیز با ما همراهی نمی‌کند و هیچ تبلیغ مناسبی برای این فیلم‌ها ندارد و بیشتر آثاری که موردپسند خود است را در تلویزیون تبلیغ می‌کند.

هاشمی گفت: در چنین شرایطی که از هیچ کجا حمایتی دریافت نمی‌کنیم حیات سینمای کودک چگونه می‌تواند ادامه پیدا کرده و نفس بکشد، متاسفانه هیچکس توجهی به این شرایط نمی‌کند. به عنوان یک کارگردان و تهیه‌کننده سینمای کودک از شرایط فعلی خسته شده‌ام چرا که بدهکاری‌های من برای ساخت فیلم‌ها زیاد شده است و تنها چیزی که از تولید فیلم کودک به من می‌رسد رضایت و لذت مخاطب از دیدن این فیلم‌ها است که البته برای من بسیار مهم است.

وی با اشاره به خرید «پیشونی سفید ۳» توسط تلویزیون توضیح داد: تلویزیون در حال حاضر «پیشونی سفید ۳» را با ۱۳۰ میلیون تومان خریداری کرده است که این مبلغ حتی دستمزد یک بازیگر این فیلم نیست، اگر می‌خواستم با وضعیت اقتصادی فعلی «پیشونی سفید ۳» را بسازم باید ۵ میلیارد تومان هزینه می‌کردم آن وقت تلویزیون برای خرید حق پخش این فیلم فقط ۱۳۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

هاشمی در پایان درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: یک پیشنهاد برای ساخت سریال خانگی دارم که شاید «پیشونی سفید» ۴ تا ۱۶ را به صورت سریال جلوی دوربین ببرم که هنوز تصمیم نهایی برای این کار نگرفته‌ام.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: نیوشا روزبان