آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار تحت تاثیر بحران جهانی ویروس کرونا، امسال تغییراتی را برای پذیرش آثار در شاخه های مختلف از جمله بهترین فیلم بین المللی اعمال خواهد کرد .

پایگاه خبری تئاتر: بر اساس قوانین مندرج در سایت آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در رابطه با شاخه بهترین فیلم بین المللی، کشورها حداکثر تا تاریخ اول دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذرماه) فرصت دارند تا فیلم منتخب خود را به آکادمی معرفی کنند. 

همچنین کشورها حداکثر باید تا تاریخ ۳۱ اوت ۲۰۲۰ (۱۰ شهریور) اعضای منتخب کمیته اسکار خود را برای معرفی نماینده آن کشور به آکادمی اسکار معرفی کنند. 

به سبب بحران جهانی ویروس کرونا، آکادمی اسکار پیش از این اعلام کرده که طور موقت و تنها برای یک سال فیلمهایی که اکران سینمایی نداشته باشند را واجد شرایط رقابت در شاخه‌های این جوایز سینمایی خواهد دانست.

آکادمی اسکار تصریح کرده این امتیاز موقت شامل همه فیلمهای اکران آنلاین نخواهد شد و تنها فیلمهایی می توانند از این امتیاز استفاده کنند که پیش از این، تاریخ اکران سینمایی‌ها اعلام شده باشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در نهایت در سرویسهای ویدئوی درخواستی (VOD) اکران شده اند. این فیلمها همچنین باید حداکثر در فاصله زمانی ۶۰ روز پس از انتخاب رسمی به عنوان نماینده کشورشان، در سایت نمایش آنلاین آکادمی اسکار (ویژه اعضا) نیز به نمایش گذاشته شود. 

با آغاز مجدد فعالیت سینماها و بر اساس اعلام اکادمی، شرایط ۷ روز اکران تجاری در سینما به عنوان یکی از شرایط اصلی حضور در جوایز اسکار بار دیگر اعمال خواهد شد و فیلمهایی که پیش از این اکران آنلاین شده‌اند دیگر نیازی به اکران سینمایی نخواهند داشت.

فیلم هایی که به عنوان نماینده رسمی کشورها در شاخه اسکار بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ انتخاب می شوند باید در فاصله زمانی بین اول اکتبر ۲۰۱۹ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۹ مهر ۱۳۸۹ تا ۱۱ دی ۱۳۹۹) در کشور مبدا اکران شده باشد. 

تاکنون فقط کشور لهستان فیلم «هرگز دوباره برف نمی‌بارد» اثر «مالگوژاتا شوموفسکارا به عنوان نماینده رسمی خود در رقابت‌های جوایز اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرده است. 

سال گذشته رکورد ۹۳ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد. مستند «در جستجوی فریده» ساخته مشترک  آزاده موسوی و کوروش عطائی نیز نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ بود. 

نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار می شود.