«همیلتون مورائو» نخست وزیر برزیل، «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر و فعال محیط زیست را به یک پیاده روی هشت ساعته در جنگل ها آمازون دعوت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: پس از آن که «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر سرشناس و فعال محیط زیست ویدئویی از آتش سوزی بزرگ در جنگل های آمازون در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد، «همیلتون مورائو» نخست وزیر برزیل نیز از این ستاره هالیوودی دعوت کرد برای یک پیاده روی هشت ساعته به امازون بیاید تا از نزدیک ببیند که جنگل های آمازون در حال سوختن نیستند.

«مائورائو» در جریان یک کنفرانس درباره توسعه پایدار آمازون گفت: «می خواهم از «دی کاپریو» به عنوان جدیدترین منتقد ما دعوت کنم تا به شمال برزیل سفر کند و با هم هشت ساعت در دل جنگل پیاده روی کنیم تا او متوجه شود شرایط واقعا در این منطقه بسیار بزرگ، چگونه است».

«دی کاپریو» در ویدئو و مطلبی که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده بود ضمن اشاره به افزایش ۲۸ درصدی آتش سوزی ها در جنگل آمازون در یک سال گذشته عنوان کرده «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل برای کنترل آتش سوزی ها تحت فشار بین المللی است اما او به صورت عمومی شدت و اهمیت این آتش سوزی ها را مورد تردید قرار می دهد و مخالفان و بومیان را مسئول آن می داند.

«ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل سال گذشته نیز مدعی شد «لئوناردو دی‌کاپریو» برای ایجاد آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های آمازون ۳۰۰ هزار دلار هزینه کرده است.