فیلم سینمایی ملی گرایانه «هشتصد» در گیشه چین با استقبال خوبی روبرو شده و تا کنون فروش چشمگیری را به ثبت رسانده است.

پایگاه خبری تئاتر: طبق اطلاعات جدیدی که از گیشه چین منتشر شده است فیلم سینمایی «هشتصد» تا روز شنبه با گذشت دو روز از نخستین نمایش در حدود ۸۸ میلیون دلار فروش داشته که تا امروز به ۹۵ میلیون دلار رسیده است. این میزان فروش از زمان بازگشایی سینما‌های چین در تاریخ ۲۰ ژوئیه بیشترین فروش برای یک فیلم تازه اکران محسوب می‌شود.

در حالی که سینما‌ها در این کشور برای رعایت فاصله اجتماعی تنها مجاز به استفاده ۵۰ درصد از ظرفیت خود هستند، فیلم سینمایی «هشتصد» در گیشه روز جمعه ۱۸.۵ میلیون دلار فروش بلیت داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در نهایت فیلم به فروش ۲۸۶ میلیون دلاری خواهد رسید.

این فیلم سینمایی به کارگردانی گوان هو، داستان دفاع چینی‌ها از یک انبار در دهه ۱۹۳۰ در شانگ‌های را روایت می‌کند. دهه‌ای که کشور چین مورد حمله ژاپنی‌ها قرار گرفته بود. این فیلم ملی گرایانه قرار بود تابستان گذشته در سینما‌ها اکران شود، اما به دلایلی مثل سانسور اکران آن در جشنواره فیلم شانگهای عقب افتاد. نسخه اکران شده ۱۳ دقیقه از نسخه اصلی کوتاه‌تر شده است.

واکنش اغلب مخاطبان به این فیلم سینمایی مثبت بوده است و از سوی سینمارو‌ها و منتقدان این کشور امتیاز خوبی را دریافت کرده است. این فیلم سینمایی قرار است به زبان انگلیسی نیز در بازار‌های آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند در تاریخ ۲۸ آگوست اکران شود.

این فیلم سینمایی هفته آینده با فیلم سینمایی «زنان کوچک» در گیشه رقابت خواهد کرد. روز چهارم سپتامبر هم فیلم سینمایی «تلقین» به کارگردانی کریستوفر نولان در این کشور به نمایش در خواهد آمد.