هیأت انتخاب آثار صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی و زمان بازبینی آثار مشخص شد.

پایگاه خبری تئاتر:  مریم سعادت، آرش دادگر، شهرام کرمی، روشنک روشن و زهرا صبری از سوی مرضیه برومند دبیر جشنواره به عنوان هیأت انتخاب آثار صحنه‌ای، مشخص و معرفی شدند.

مریم سعادت که دانش آموخته رشته تئاتر  دانشگاه تهران و گرایش نمایش عروسکی است، فعالیت خود را از سال 1360 در نمایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و در نمایش‌های کودک و عروسکی زیادی در مقام بازی دهنده، بازیگر و طراح عروسک همکاری داشته است.

آرش دادگر، مدرس، طراح صحنه، کارگردان و بازیگر تئاتر است که سال گذشته موفق به دریافت جایزه بزرگ بخش بین‌الملل برای اجرای نمایش «هملت» در جشنواره تئاتر فجر شد.

شهرام کرمی، کارگردان، مدرس، پژوهشگر، نمایشنامه‌نویس و مدیر تالار هنر است که به عنوان بازیگر در نمایش «خروسک پریشان» داود کیانیان، کارگردانی نمایش‌هایی چون «بلوط‌های تلخ»، «خانه کاغذی» ، «پوتین‌های عمو بابا» و ... را تاکنون برعهده داشته است.

روشنک روشن دانش آموخته نمایش عروسکی از دانشگاه هنر است که آخرین بار نمایش با «هدیه جشن سالگرد» جایزه ویژه هیأت داوران جشنوار عروسکی پولودیف بلغارستان را گرفت و در کنار سایر کشورها با همین نمایش در جشنواره «شارلویل مزیه» فرانسه حضور پیدا کرد.

زهرا صبری نیز دانش آموخته رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری است که به عنوان بازیگر، نویسنده، طراح صحنه و کارگردان فعالیت داشته و دارد. وی به تازگی نمایش «ننه دلاور و فرزندان او» را در مجموعه تاتر شهر به صحنه برده با نمایش‌های «زمین و چرخ»، «تا یک بشمار» و ... توانسته چند جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های معتبر عروسکی دنیا دریافت کند.

71 نمایشنامه انتخاب شده در مرحله اول از تاریخ دوشنبه 13 مردادماه در محل اداره تئاتر، تالار محراب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفت روز متوالی، توسط این هیأت، مورد بازبینی قرار می‌گیرند تا آثار نهایی راه یافته به جشنواره پانزدهم مشخص شوند.

30 نمایشنامه‌‌ای نیز که در مرحله اول مورد تایید هیأت انتخاب قرار نگرفته اند، با درخواست بازبینی مجدد کارگردان، در همین ایام، توسط اعضای هیأت انتخاب، مورد بررسی و بازبینی قرارخواهند گرفت.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک از 22 تا 29 شهریورماه به دبیری مرضیه برومند در تهران برگزار می‌شود.