نویسنده رمان ترسناک THE STAND که با فضای کرونایی و آخرالزمانی امروز برای نگارش اقتباس سریالی بر اساس رمان خود دست به کار شد.

پایگاه خبری تئاتر: استیفن کینگ نویسنده رمان‌ها و داستان‌های زیادی است که از آنان تا به حال فیلم‌ها و سریال‌های متعدی ساخته شده است.

می‌توان از این میان به فیلم‌هایی مانند «رهایی از شاوشنگ» اشاره کرد که در میان فهرست فیلم‌های برتر IMDB رتبه اول را دارد. البته او برای تولید آن به همراهی فرانک دارابونت کارگردان این فیلم خود وارد عمل شد و به نگارش فیلمنامه پرداخت که نتیجه آن اثری دیدنی و جذاب در تاریخ سینما شد.

به نظر می‌رسد که این همراهی بار دیگر قرار است تا نتیجه خوبی داشته باشد زیرا کینگ قرار است تا نگارش قسمت آخر سریال «ایستادگی» را بنویسد. این سریال که توسط شبکه CBS ALL ACCESS تولید می‌شود دو سال است که پروسه تولید را پشت سر می‌گذارد و به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود. 

نکته مهم و ضروری درباره این داستان این است که محتوای آن درباره همه‌گیری یک بیماری است که جهان را در آخرالزمان گرفتار خود کرده است و بیش از نیمی از مردم جهان را کشته است. فضای این داستان که البته برای خیلی سال قبل‌تر است به شرایط امروز جهان که درگیر بیماری کویید 19 است شباهت بسیار دارد. برای همین سلطان وحشت دنیای کتاب خود تمایل پیدا کرده است تا آن بخش از داستان را که بعد از نگارش و چاپ دوست داشته است تا بیان کند را در این سریال بگوید. بنابراین قسمت پایانی و حساس این سریال را خود خواهد نوشت.

«بنجامین کاول» نویسنده‌ سریال می‌گوید: «در طول دو سالی که برای تولید «ایستادگی» وقت صرف کردیم، همگی مسئولیت سنگین اقتباس از اثری که شاید محبوب‌ترین کار استیفن کینگ باشد را احساس کردیم، اما هیچ یک از ما تصور نمی‌کردیم که شاهکار 40 ساله‌ او در مورد یک پاندمی جهانی تا این اندازه با دنیای امروز مرتبط شود. ما مفتخریم که این داستان حماسی و گسترده شامل بخشی که او چندین سال تمایل داشت به آن اضافه کند را بازگو می‌کنیم.» او همینطور گفته است که این سریال درباره جستجوی انسان برای معنا و امید در این دوران بی‌سابقه است.

این سریال در پاییز امسال پخش خواهد شد.