فیلم چینی و حماسی «هشتصد» در دومین هفته اکران خود مجموع فروش جهانی خود را به حدود ۳۰۰ میلیون دلار رساند و با اختلاف بالاتر از فیلم «Tenet» قرار گرفت.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «هشتصد» با فروش ۶۹ میلیون دلاری در سینمای چین در دومین هفته اکران، مجموع فروش جهانی خود را به عنوان اولین فیلم در سال ۲۰۲۰ به ۳۰۰ میلیون دلار رساند و فیلم «Tenet» ساخته جدید «کریستوفر نولان» هم با ادامه اکران بین المللی خود در ۴۱ کشور تاکنون بالغ بر ۵۳ میلیون دلار فروخته است.

سینمای چین در حالی با سقف ظرفیت ۵۰ درصدی میزبان مخاطبان هستند که فروش ۶۹ میلیون دلاری یک فیلم حاکی از بازگشت خوب مخاطبان به سینما پس از تعطیلی چند ماهه به سبب شیوع ویروس کروناست، از سوی دیگر فروش ۵۳ میلیون دلاری فیلم «Tenet» در ۴۱ کشور نیز نشان از تردید و عدم اطمینان برخی مخاطبان سینمایی برای بازگشت به سینما در دیگر کشورهای جهان دارد.

«Tenet» اولین فیلم هالیوودی است که پس از تعطیلی چند ماهه سینماها به دلیل بحران جهانی کرونا به صورت جهانی اکران میشود. در این فیلم «جان دیوید واشنگتن»، «مایکل کین»، «کنت برانا»، «رابرت پتینسون» و «الیزابت دبیکی» به ایفای نقش پرداخته‌اند و از دوربین‌ها و لنزهای IMAX برای ساخت آن استفاده شده است.

در حال حاضر تمامی حدود ۷۰ هزار سالن سینما در چین فعالیت خود را سر گرفته اند گرچه مقررات بهداشتی اجازه حضور بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت سالن ها را برای نمایش فیلم نمی دهد.

فیلم «هشتصد» به کارگردانی «گوان هو» که کاملا با دوربین های آیمکس فیلمبرداری شده با هزینه تولید ۸۰ میلیون دلاری توسط کمپانی خصوصی برادران هوآیی تولید شده و یکی از بلندپروازانه ترین فیلم های جنگی است که تاکنون در سینمای چین مقابل دوربین رفته است.

این فیلم حماسی روایتگر اپیزودی مهم از جنگ میان ژاپن و چین، محاصره تاریخی و دفاع از انبار سی هانگ در شهر شانگهای در سال ۱۹۳۷ است و تلاش سربازان و مردمان چینی برای حفظ شهر شانگهای در مقابل اشغالگران ژاپنی را به تصویر می کشد.

این فیلم در ۱۰ روز نخست اکران خود تاکنون ۲۷۶.۸ میلیون دلار فروش داشته و انتظار می رود در هفته جاری از مرز فروش ۳۰۰ میلیون دلار عبور کند.

فیلم «Tenet» از روز جمعه (چهارم سپتامبر؛ ۱۴ شهریور) در چین اکران عمومی می شود و می تواند امیدوار باشد بخش بزرگی از بودجه بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری ساخت را در چین جبران کند.