اعلام فراخوان حمید جبلی دبیر بخش پوستر و عکس جشنواره تئاتر عروسکی - مبارک برای حضور علاقمندان در این بخش و راه اندازی سایت جشنواره اخبار تئاتر جشنواره نمایش عروسکی هستند.

پایگاه خبری تئاتر: فراخوان بخش تئاتر ملل جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از سوی ستاد این جشنواره منتشر شد.

بر اساس این گزارش متقاضیان شرکت در جشنواره می‌تواننند تقاضای خود را به آدرس جدید www.fadjrtheaterfestival.com  ارسال کنند.

سی و سمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به دبیری اردشیر صالح پور بهمن ماه 93 برگزار خواهد شد.

حمید جبلی از هنرمندان عکاس و طراح برای شرکت در بخش نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره نمایش عروسکی دعوت کرد.

فراخوان این بخش به منظور ارتقای مواد تبلیغی این حوزه، با موضوع نمایش عروسکی، تهیه و منتشر شده است. بر همین اساس، هنرمندان و علاقمندانی که دارای اثر هنری مرتبط هستند، می توانند حداکثر 5 اثر در هر بخش(عکس و پوستر) به صورت DVD  یا CD  با دقت وضوح dpi300 و با ذکر نام و نشانی و شماره تماس، تا پایان وقت اداری 5 شهریورماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این نمایشگاه به صورت غیررقابتی برگزار می شود و به راه یافتگان، کتاب آثار برتر و گواهی شرکت در این بخش اعطا خواهدشد.

متقاضیان، برای دریافت فراخوان و فرم شرکت در نمایشگاه و نشانی دبیرخانه می ­توانند به سایت جشنواره به نشانی www.tehranmobarak.com (بخش خبر) مراجعه کنند.

راه اندازی سایت جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی

سایت دایمی جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران مبارک و هنرمندان این حوزه، راه‌اندازی شد. این سایت برای اولین بار به منظور ارتباط بهتر گروه‌های نمایش عروسکی با علاقمندان و بخش پژوهش فعال شده است.

به دلیل دوسالانه برگزارشدن جشنواره نمایش عروسکی، به همت مرضیه برومند، مقرر شد، پس از برگزاری هر دوره جشنواره، سال بعد، سایت جشنواره به مسایل پژوهشی این حوزه و آسیب‌های نمایش عروسکی با حضور اساتید و صاحب‌نظران بپردازد.

سایت جشنواره که قرار است به سایت کاملی برای نمایش عروسکی تبدیل شود، هم اکنون شامل آرشیو دوره‌های گذشته،‌ بخش کودکان، بازار تئاتر، بانک هنرمندان نمایش عروسکی، اتاق گفت‌گو، خبر و مقالات است. بخش آرشیو شامل نمایشهای برگزیده، عکس و پوسترهای چهارده دوره برگزار شده جشنواره نمایش عروسکی است که به دلیل کمبود منابع مستند، این بخش با کمک هنرمندان این حوزه در حال تکمیل شدن است.

بخش کودکان که به زبان ساده، به توضیح نمایش عروسکی برای کودکان می‌پردازد و نمایش‌های مختص این گروه سنی را به آنها معرفی می کند. در بخش بازار تئاتر، هنرمندان نمایش عروسکی می‌توانند با قراردادن فیلم نمایش خود، با صاحبان کمپانی و هنرمندان سراسر دنیا، ارتباط برقرار کرده و با جشنواره‌های دنیا، برای ارسال اثر خود، آشنا شوند.

بانک اعضای هنرمندان نمایش عروسکی نیز به معرفی هنرمندان این حوزه ،سابقه کاری و گروه آنها می‌پردازد. در اتاق گفت‌وگو فضایی برای تبادل اطلاعات علمی، جشنواره، مسایل پژوهشی و آفت‌های نمایش عروسکی، فراهم می‌شود.

در بخش مقالات، هنرمندان می‌توانند مقالات، ترجمه‌ها و نوشته‌های علمی خود درخصوص نمایش عروسکی را در این بخش (پس از تأیید دبیرجشنواره ) قرار دهند.

همچنین این سایت، شامل بخشی با عنوان ارتباط با دبیر جشنواره است که برای دریافت نظر، پیشنهاد و راهکارهای عملی هنرمندان و مخاطبان جشنواره، در نظر گرفته شده است. سایت جشنواره نمایش عروسکی به نشانی www.tehranmobarak.com در دسترس علاقمندان قرار دارد.