فیلم سینمایی «تروآ» با بازی برد پیت در نقش آشیل از محبوب‌ترین فیلم‌های ژانر حماسی و اکشن به شمار می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «تروآ» همچنان یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌هایی است که در دوران سینمای مدرن تولید شده است. با وجود آنکه فیلم سینمایی تروآ از سوی منتقدان مورد استقبال قرار نگرفت، مخاطبان به این فیلم سینمایی علاقه داشتند.

فیلم سینمایی «تروآ» با بازی برد پیت، بعد از موفقیت فیلم سینمایی «گلادیاتور» در سال ۲۰۰۱ ساخته شد. فیلمی که باعث شد آثاری در زمینه تاریخچه یونان و رم ساخته شود. در حالی که تمامی فیلم‌های ساخته شده در این ژانر، مورد استقبال نیستند؛ اما چند مورد از بهترین‌های آنان را معرفی می‌کنیم.

سنچوریون «Centurion»

سنچوریون «Centurion»
این فیلم سینمایی در گیشه فروش شکست خورده، اما هنوز هم تحسین‌های منتقدان از این فیلم، باعث شده ارزش یک بار دیدن را داشته باشد. مایکل فاسبندر هم در این فیلم سینمایی بازی می‌کند که از بازیگران مطرح است و در فیلم‌هایی مثل «حرامزاده‌های لعنتی» و «مردان ایکس» بازی کرده است. این فیلم سینمایی بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و چگونگی سقوط لژیون نهم امپراتوری رم را روایت می‌کند.

کلئوپاترا «Cleopatra»

کلئوپاترا «Cleopatra»
این فیلم سینمایی که برای پروداکشن تاریخی خود شناخته می‌شود، با احتساب تورم یکی از پر هزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ محسوب می‌شود و در بین یکی از بهترین آثار کلاسیک این ژانر قرار دارد. همانطور که از عنوانش پیداست، این فیلم داستان ملکه مصر به نام کلئوپاترا را روایت می‌کند که در تلاش است در مقابل امپراتوری روم مقاومت کند.

پادشاهی بهشت «Kingdom Of Heaven»

پادشاهی بهشت «Kingdom Of Heaven»
این فیلم سینمایی به کارگردانی ریدلی اسکات است و ستارگانی مثل اورلاندو بلوم، لیام نیسون، اوا گرین و ادوارد نورتون در آن نقش آفرینی می‌کنند. در حالی که نسخه نمایش سینمایی این فیلم نقد‌های متفاوتی را دریافت کرد، اما نسخه کارگردان آن مورد تحسین واقع شد. داستان فیلم در طول قرن ۱۲ میلادی روایت می‌شود که حول زمان سقوط اورشلیم و فتح آن به دست صلاح الدین ایوبی پادشاه و مؤسس سلسله ایوبیان است.

آخرین سامورایی «The Last Samurai»

آخرین سامورایی «The Last Samurai»
فیلم سینمایی آخرین سامورایی یکی از بهترین فیلم‌های تام کروز در بین مخاطبان است. این درام اکشن هم از نظر تجاری و فروش فیلم و هم از نظر واکنش منتقدان در زمینه کارگردانی و نویسندگی بسیار موفق بود.‌این فیلم داستان یک کاپیتان آمریکایی را روایت می‌کند که باید در طول قرن ۱۹ در ژاپن بماند.

ده فرمان «The Ten Commandments»

ده فرمان «The Ten Commandments»
ده فرمان فیلمی است که به خاطر رکورد هایش شناخته می‌شود. این اثر یکی از گسترده‌ترین صحنه‌ها را دارد و در بین سود آور‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار دارد که چندین جایزه نیز از اسکار دریافت کرده است. داستان این فیلم سینمایی از تولد موسی و به آب انداختنش توسط خواهر و مادر او آغاز شده و با گذر از وقایع مهم زندگی این پیامبر تا زمان مرگ او را روایت می‌کند.

اسپارتاکوس «Spartacus»

اسپارتاکوس «Spartacus»
این فیلم یکی از مهمترین و شناخته شده‌ترین آثار استنلی کوبریک به شمار می‌رود. کرک داگلاس در نقش اصلی این فیلم بازی می‌کند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته و در سال ۱۹۵۱ ساخته شد و داستان اسپارتاکوس را روایت می‌کند که برده بوده و به تدریج به یک گلادیاتور تبدیل می‌شود تا با امپراتوری رم مقابله کند.

بن هور «Ben-Hur»

بن هور «Ben-Hur»
این فیلم در سینمای جهان همچنان از آثار مهم تلقی می‌شود که در زمان خودش یکی از بیشترین بودجه‌های تولید را به خود اختصاص داده بود. بن هور رکورد بردن جایزه اسکار را دارد و دومین فیلم برتر ژانر حماسی از نگاه بنیاد فیلم آمریکا معرفی شده است. این فیلم هم از رمانی به همین نام اقتباس شده و داستان شخصی را روایت می‌کند که به او خیانت شده و حالا به دنبال انتقام است.