نمایش «خیر نبینی سعیده» نوشته و کارگردانی فرهاد نقد علی که داستان زندگی و مرارت های شخصی به نام خلیل را روایت می کند، تا 30 مرداد ماه در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه است.

پایگاه خبری تئاتر: فرهاد نقدعلی نویسنده و کارگردان «خیر نبینی سعیده» درباره اجرای مجدد این اثر نمایشی  گفت: از آنجاکه داستان نمایش «خیر نبینی سعیده» شرایط به‌روز شدن را دارد، تصمیم گرفتیم با نگاهی جدید به قصه، نمایش را مجددا روی صحنه ببریم. مکان هایی که پیش از این نمایش را اجرا کرده بودیم یا خارج از تهران بود یا از مراکز تئاتر فاصله داشت بنابراین با دراماتورزی جدید نمایش را برای اجرای صحنه ای آماده کردیم.

وی افزود: در اجرای جدید نمایش تغییراتی در متن از لحاظ مضمونی و فضاسازی داده شده و کار به‌روزتر و جدیدتر شده اما چارچوب اصلی نمایش را حفظ کرده ایم. این نمایش ابتدا به شکل محیطی در موزه پارین اجرا شد اما در اجرای مجدد، کار از لحاظ طراحی و اجرا به یک اثر صحنه ای تبدیل شد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره میزان استقبال مخاطبان از این اثر نمایشی عنوان کرد: خوشبختانه بازخوردهایی که از نمایش می شود خوب است و مخاطبانی که از سالن خارج می شوند از دیدن نمایش رضایت دارند اما از آنجا که در زمان مناسبی نمایش به صحنه نرفته کار از مخاطب زیادی برخوردار نیست. اما ما ترجیح می دهیم اگر 5 نفر تماشاگر هم داریم همین تعداد راضی از سالن بیرون بیایند تا اینکه 100 تماشاگر ناراضی داشته باشیم.

نویسنده «سیاحت نامه چاکرالدوله دوم» درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: «خیر نبینی سعیده» داستان زندگی شخصی را از زمان نوزادی تا جوانی همراه با روایت فراز و نشیب های زندگی اش به تصویر می کشد. این شخص در حقیقت زندگی را به شکل یک رمان تصویری برای مخاطب تعریف می کند. در طول زندگی این مرد شخصی به نام سعیده نقش پررنگی داشته و او فکر می کند همه اتفاقات و بلاهای ناگوار زندگی اش به خاطر وجود سعیده بوده است...

نمایش «خیر نبینی سعیده» به نویسندگی و کارگردانیِ فرهاد نقدعلی،‌ طراحی و دراماتورژی روزبه حسینی و بازی پژمان عبدی که در سالن استاد مشایخی اجرا می‌شود، از یکشنبه 19 مرداد تا پایان اجرا برای دانشجویان تخفیف 30 درصدی در نظر گرفته است.

این نمایش کاری است از گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» به سرپرستی روزبه حسینی، که احمد صحیحی مدیر هنری، آرش فلاحت‌ پیشه‌ مدیر اجرا، سعید زارع دستیار کارگردان و فرزانه فرزانیان‌ روابط عمومی از دیگر عوامل این نمایش هستند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: خلیل در بدو تولد، دختر بوده و پس از آن پسر شده است!...

نمایش «خیر نبینی سعیده» از 12 تا 30 مرداد هر شب ساعت 19:30 در سالن استاد مشایخی،‌ واقع در ضلع شمال غربی چهارراه ولی‌عصر،‌ روی صحنه می‌رود.