در سینمای هالیوود بیش از آنکه دلقک‌ها برای مقاصد کمدی استفاده شوند، شخصیت‌هایی با ذات شرور هستند.

پایگاه خبری تئاتر: زامبی‌ها و خون آشام را فراموش کنید. گویا اصلی‌ترین کاراکتر‌هایی که مخاطبان را می‌ترسانند دلقک‌های شیطانی هستند. این موضوع کاملا کنایه آمیز است چرا که دلقک‌ها باید نشان دهنده شادی کودکی و سرگرمی باشد.

اما بسیاری از مردم فکر می‌کنند در زیر این ماسک روشن و رنگارنگ و لباس‌ها یک موجود شیطانی پنهان شده است. به قدری این موضوع جدی است که برای ترس شدید از دلقک‌ها نام خاصی گذاشته شده و به آنها کولروفوبیا (Coulrophobia) می‌گویند.

 سال‌ها کارگردان ها و نویسندگان فیلم‌های ترسناک از این ترس استفاده کردند و به این ترتیب دلقک‌های شیطانی به یکی از عوامل مهم ژانر وحشت تبدیل شدند.

کیل جوی «Killjoy»


کیل جوی یک دلقک شیطانی است که به گونه‌ای توسط یک جادوی سیاه احضار می‌شود. این فیلم سینمایی نمونه خوبی از یک فیلم ترسناک، شوکه کننده و البته با بودجه پایین است که بدون شک تاثیر زیادی در ژانر وحشت گذاشته است.

دلقک‌های قاتل بیگانه «Killer Klowns from Outer Space»

نگذارید عنوان فیلم شما را گول بزند، «دلقک‌های قاتل» یک فیلم در ژانر ترسناک و البته کمدی است. دلقک‌های این فیلم با استفاده از جلوه‌های عملی ترسناک و قابل توجهی خلق شده اند که باعث جذابیت بیشتر آن‌ها می‌شود. این فیلم در زمان اکران خود به یکی از فیلم‌های تاثیرگذار زمان خود تبدیل شد.

ارواح خبیثه «Clown Doll»


این فیلم راه جدیدی برای خلق دلقک‌های خبیث پیدا می‌کند. در یکی از سکانس‌های مهم، شخصیت کودک فیلم در تلاش است که بخوابد، اما نمیتواند چشمانش را از دلقک عجیبی که روی زمین است بردارد. او برای مدتی نگاهش را از روی این دلقک بر میدارد و چند ثانیه بعد این دلقک ناپدید می‌شود. این سکانس تنها یک مورد از سکانس‌های ترسناک این فیلم سینمایی است.

گسی «Gacy»


هیچ چیزی بیشتر از یک داستان واقعی نمی‌تواند ترسناک باشد. در این فیلم، داستان واقعی یک قاتل سریالی به نام جان وین گسی روایت می‌شود که در طول سال‌های ۱۹۷۲ الی ۱۹۷۸ حداقل ۳۳ نوجوان را به قتل رسانده بود. او با لقب «دلقک قاتل» شناخته می‌شد.

سرزمین زامبی «Zombieland»


با وجود آنکه دنیا در این فیلم توسط زامبی‌ها تسخیر شده، اما شخصیت اصلی فیلم تنها از یک چیز میترسد؛ دلقک ها. او در این فیلم با یک دلقک زامبی روبه رو می‌شود که البته برای کشتنشان تنها  یک مشت نیاز است. بدون هیچ اقدام اضافه‌ای سازندگان این فیلم، سکانس ترسناکی را خلق کردند.

شوالیه تاریکی «The Dark Knight»


شاید شناخته شده‌ترین دلقک این لیست، جوکر این فیلم  باشد. بتمن در کتاب‌های کمیک دشمنان زیادی دارد اما جوکر از بدترین آنهاست. هیث لجر برای این نقش مورد تحسین واقع شد و البته بعد از مرگش یک جایزه اسکار نیز دریافت کرد. با وجود آنکه جوکر در این فیلم شخصیت ترسناکی نیست، اما کار‌های شیطانی آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

کلبه‌ای در جنگل «Cabin in the Woods»


کلبه‌ای در جنگل یکی از بهترین و هیجان انگیز‌ترین فیلم‌های ترسناک در دهه اخیر است. در این فیلم عوامل ترسناک زیادی از فیلم‌های مختلف  با یکدیگر ترکیب شده و اثر خوبی را خلق کرده است. در خلاصه داستان آمده  که گروهی در کلبه‌ای ساکن می‌شوند، اما آن‌ها درمی‌یابند که در کلبه اتفاقات عجیب و غریبی در حال  وقوع  است و از این رو، آن‌ها عزم خود را جزم می‌کنند تا راز این کلبه عجیب و غریب را کشف کنند.

آن «IT»


وقتی صحبت از دلقک‌های ترسناک می‌شود، بدون شک اولین نامی که به ذهن مخاطبان می‌آید، پنی وایز در فیلم‌های سینمایی «آن» است. این فیلم که از رمانی به نوشته استیفن کینگ اقتباس شده، داستان گروهی از کودکان را روایت می‌کند که توسط دلقکی رازآلود تهدید می‌شوند. دلقکی که مسئول قتل و ناپدید شدن کودکان در شهری به نام اسم دِری است.

منبع: Top10hq 


منبع: Top10hq