در ساخت فیلم‌های سینمایی، همیشه نکات و حقایقی وجود دارند که برای مخاطبان جذاب هستند.

پایگاه خبری تئاتر: در مراحل ساخت فیلم‌ها همیشه اتفاقاتی می‌افتد که دانستن آن‌ برای مخاطبان جذاب است. آیا می‌دانستید که تولید فیلم سینمایی «جاذبه» هزینه بیشتری در مقایسه با سفر واقعی کشور هند به مریخ داشته است؟! و یا اینکه کشور نیجریه حتی از کشور آمریکا هم در طول سال بیشتر فیلم تولید می‌کند؟!

در اینجا حقایق جالبی در مورد فیلم‌ها و سینما خواهید دید که شاید آثار مورد علاقه شما نیز در بین آن‌ها باشد.

هابیت «The Hobbit»

هابیت «The Hobbit»
در فیلم سینمایی «هابیت» شاهد سکانسی بودیم که باید مقدار زیادی طلا در کنار اژد‌های معروف فیلم نمایش داده می‌شد. به همین خاطر به میزان زیادی از رنگ طلایی استفاده کردند که دیگر در نیوزیلند نمی‌شد این رنگ را پیدا کرد! به همین دلیل رنگ‌های بیشتری از آلمان به این کشور آورده شد.

اسکای فال «Skyfall»

اسکای فال «Skyfall»
سکانس درگیری جیمز باند در فیلم سینمایی «اسکای وال»، واقعاً روی یک قطار متحرک فیلمبرداری شد! دنیل کریگ هم مانند تام کروز تمایلی به استفاده از بدلکار برای این سکانس نداشت و به همین خاطر خودش این سکانس را بازی کرد تا شاهد یک جیمزباند واقعی باشیم.

مجموعه فیلم‌های جیمز باند

مجموعه فیلم‌های جیمز باند
یکی از سکانس‌های نمادین و ماندگار در مجموعه فیلم‌های جیمز باند از درون لوله یک اسلحه فیلمبرداری انجام می‌گیرد. جیمز باند راه می‌رود، به سمت دوربین برمی‌گردد و شلیک می‌کند. مائوریس بیندر کسی بود که این صحنه را طراحی کرد؛ البته در لحظات پایانی. او تنها ۲۰ دقیقه قبل از آنکه با تهیه کننده ملاقات کند، این سکانس را در ذهنش خلق کرد.

نجات سرباز رایان «Saving Private Ryan»

نجات سرباز رایان «Saving Private Ryan»
فیلم سینمایی نجات سرباز رایان به قدری واقعی بود که باعث شد تعدادی از کهنه سرباز‌هایی که در جنگ حضور داشتند، با تماشای این فیلم دچار اختلال اضطراب پس از سانحه شوند. تعدادی از سکانس‌های جنگ و درگیری در این فیلم به واقعیت و به چیزی که سرباز‌ها واقعاً تجربه کردند شباهت زیادی داشته است.

عنصر پنجم «The Fifth Element»

عنصر پنجم «The Fifth Element»
زبان عجیب و غریبی که شخصیت لیلو در فیلم سینمایی «عنصر پنجم» صحبت می‌کرد، در واقع زبانی بود که توسط کارگردان فیلم ابداع شده بود. این زبان به اندازه‌ای قابل استاندارد بود که حتی بازیگر این فیلم و کارگردان به راحتی می‌توانستند با یک دیگر صحبت کنند.

رفتگان «The Departed»

رفتگان «The Departed»
در فیلم سینمایی «رفتگان» وقتی جک نیکلسون در سکانسی با شخصیت لئوناردو دی کاپریو روبرو می‌شود، بدون برنامه‌ قبلی اسلحه واقعی را بیرون می‌کشد و به طرف دی کاپریو می‌گیرد. چیزی که نه دی کاپریو انتظارش را داشت و نه اسکورسیزی، کارگردان فیلم. به همین خاطر ترسی که از لئو در فیلم شاهد هستیم، کاملا واقعی است.

چارلی و کارخانه شکلات سازی «Charlie and the Chocolate Factory»

چارلی و کارخانه شکلات سازی «Charlie and the Chocolate Factory»
در این فیلم سینمایی شاهد سکانسی هستیم که در آن سنجاب‌های زیادی در حال فعالیت در کارخانه هستند. این سنجاب‌ها واقعی هستند. تیم بورتون کارگردان، حدود ۴۰ سنجاب واقعی را برای این فیلم آموزش داد و استفاده کرد.

هالک «Hulk»

هالک «Hulk»
کمتر کسی می‌تواند شخصیت هالک را غیر از رنگ سبز تصور کند؛ اما استن لی خالق این شخصیت، هالک را یک هیولای خاکستری متصور شده بود اما بعد از طراحی و زمانی که استن لی می‌خواست نسخه‌ای از چهره این شخصیت تهیه کند، به دلیل ایراد پرینتر، این شخصیت به صورت تصادفی به رنگ سبز چاپ شد و استن لی از این ترکیب بسیار خوشش آمد.

ددپول «Deadpool»

ددپول «Deadpool»
در این فیلم شاهد بودیم که شخصیت ددپول یک کیف پر از سلاح را در تاکسی جا می‌گذارد اما این اتفاق بی دلیل نبود. در آخرین روز‌هایی که این فیلم قرار بود به مرحله تولید برسد، بودجه فیلم ۷ میلیون دلار از سوی کمپانی کم شد و به همین خاطر شخصیت اصلی باید کیف اسلحه را جا می‌گذاشت تا سکانس‌های اکشن به مراتب ارزان‌تر رقم بخورند.

منبع: Brightside