کوین کاستنر در سوگ شان کانری از وی به عنوان بزرگ‌ترین ستاره یاد کرد و رابرت دنیرو گفت انتظار داشت او بیشتر از این زندگی کند.

پایگاه خبری تئاتر: رابرت دنیرو و کوین کاستنر که با شان کانری در فیلم «تسخیر ناپذیران» جلوی دوربین رفته بودند با انتشار خبر درگذشت این بازیگر از وی یاد کردند.

کوین کاستنر با ادای احترام به کانری از وی به عنوان مردِ مردان یاد کرد که کارنامه حرفه‌ای شگفت‌انگیزی از خود به جای گذاشت.

کانری که برای بازی در «تسخیر ناپذیران» جایزه اسکار نقش مکمل را دریافت کرده بود در این فیلم در نقش جیم مالون پلیس بازی کرده بود که شخصیت کاستنر یعنی الیوت نس جوان را تعلیم می‌دهد که چگونه کارها را به روش شیکاگویی پیش ببرد.

این فیلم که ساخته برایان دی پالما است سال ۱۹۸۷ با اقبال زیادی روبه‌رو و کاستنر از آن پس به بازیگری درجه یک بدل شد و این کانری بود که به وی کمک کرد تا ریزه‌کاری‌های دراماتیک نقشش را دربیاورد.

کاستنر در بیانیه‌ای از کانری به عنوان بزرگ‌ترین ستاره‌ای که تاکنون با وی کار کرده است، یاد کرد.

رابرت دنیرو نیز که در این فیلم در نقش آل کاپون ظاهر شده همچنین از کانری تجلیل کرد و گفت: او خیلی جوان‌تر از ۹۰ سال به نظر می‌رسید و انتظار داشتم- و امیدوار بودم- با ما زمان خیلی بیشتری همراه باشد.

کانری که بازیگر ۷ فیلم جیمز باند بود در فیلم‌های مشهور، مطرح و پرفروش دیگر سینما نیز ظاهر شده بود که «مارنی» ساخته هیچکاک، «انجمن نجیب‌زادگان عجیب» ساخته استیون نورینگتون، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» ساخته اسپیلبرگ، «مردی که می‌خواست سلطان باشد» به کارگردانی جان هیوستون، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» ساخته سیدنی لومت، «به نام رز» ساخته ژان ژاک آنو، «صخره» ساخته مایکل بی، «پلی در دور دست» ساخته ریچارد آتنبورو و «رابین هود» ساخته کوین رینولدز از جمله آنها هستند.

بیانیه کامل کاستنر چنین است: من مانند بقیه مردم جهان، عمیقاً متاثر شدم که خبر درگذشت شان کانری را امروز صبح شنیدم. شان یک بازیگر خودساخته بود که بسیار به مجموعه کارهایش افتخار می‌کرد؛ به ویژه برای نقش‌هایش روی صحنه تئاتر. و گرچه او شخصی بسیار منطقی بود، از نظر حرفه‌ای و شخصی بسیار به هم نزدیک بودیم. او بزرگ‌ترین ستاره‌ای بود که با وی کار کردم و همیشه سپاسگزار وی خواهم بود که با وی در سینما همراه شدم. شان کانری مردِ مردان بود و یک کارنامه حرفه‌ای شگفت‌انگیز داشت.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید