جشنواره فیلم های ایرانی "کلن" و جشنواره فیلم "درسدن" آلمان به سبب افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور لغو شد.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره فیلم‌های ایرانی در کلن آلمان که قرار بود در ماه نوامبر ۲۰۲۰ بصورت حضوری برگزار شود، بدلیل اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا و وضع قرنطینه سراسری یک‌ماهه از سوی دولت و مجلس آلمان، بصورت آنلاین برگزار خواهد شد و جشنواره "درسدن" نیز به همین دلیل لغو شد.

قرار بود در برنامه «چشم‌انداز ایران» هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی کلن، فیلم‌های مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری و «اِکسُدوس» ساخته بهمن کیارستمی بصورت آنلاین به نمایش درآیند.

«جایی برای فرشته‌ها نیست» به تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا و محسن شاه‌محمد میراب، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

از سوی دیگر، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «موو ایت» که قرار بود در ماه نوامبر ۲۰۲۰ در شهر «درسدن» آلمان برگزار شود، بدلیل همه‌گیری ویروس کرونا و شیوع مجدد این بیماری مهلک در کشور آلمان، لغو شد.

فیلم مستند «اکسدوس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهمن کیارستمی در این جشنواره پذیرفته شده بود. پخش بین‌الملل این فیلم برعهده‌ی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

موضوع مستند «اِکسُدوس» درباره‌ی مرکز بازگشت مهاجران افغان است که توسط اداره اتباع خارجی وزارت کشور گردانده می‌شود. این مرکز مسئولیت ثبت‌نام و اعزام مهاجران افغان که بصورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند را برعهده دارد...

«جایی برای فرشته‌ها نیست» نیز مستندی درباره‌ی تیم ملی دختران «اسکیت هاکی» ایران و مشکلات پیچیده‌ی آنان در راه مسابقات آسیایی کره‌جنوبی است که ورزش، بهانه‌ای برای وارد شدن به زندگی این دختران شده است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید