نمایش«من...» کار فرهاد تجویدی که در فضای سرگرم‌کننده و مفرح به دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد با همراهی جمعی از بازیگران جوان تئاتر در تماشاخانه «محراب» به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: فرهاد تجویدی نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی گفت: قصه نمایش «من...» درباره جوان‌هایی است که می‌خواهند تئاتری را اجرا کنند اما در نبود کارگردان‌شان دچار تضاد شده‌اند و اختلافات درونی پیدا کرده‌اند. آن‌ها در نبود کارگردان می‌خواهند به تماشاگران بگویند که کدام یک اتود و ایده بهتری برای اجرا دارند که ناگهان زلزله‌ای اتفاق می‌افتد و در ادامه اتفاقات دیگری می‌افتد.

او درباره این نمایش یادآور شد: این کار در دومین دوره جشنواره تئاتر شهر جایزه اول را دریافت کرد و بعد از آن قرار بود در جشنواره فجرسال گذشته حضور داشته باشد اما ویدیوی نمایش گم شد و توسط داوران دیده نشد.

تجویدی درباره دلایل همکاری‌اش با بازیگران جوان تصریح کرد: همیشه سعی کردم در کارهایم با جوان‌ها کار کنم چون این‌ها سرمایه ملت هستند و افراد علاقه‌مند به تئاتر هستند، اگر این جوان‌ها نادیده گرفته شوند دچار سرخوردگی خواهند شد، من هم بدون چشم‌داشت مالی کار با این جوان‌ها را دنبال کرده‌ام.

این کارگردان با اشاره به موضوع و فضای نمایش‌اش توضیح داد: این پروژه در واقع شامل دو تریلوژی به نام‌های «من»، «تو»، «او»، «ما»، «شما» و «ایشان» است. متن ما برگرفته از مسائل و آسیب‌های اجتماعی است و سعی‌مان این بوده که نگاه ویژه‌ای به این آسیب‌ها داشته باشیم. تماشاگرانی که به دیدن این کار بیایند متوجه می‌شوند که این نمایش به لحاظ مضمون‌های اجتماعی چیزی کمتر از کارهای بزرگان تئاتر ندارد.

تجویدی شکل اجرایی نمایشش تصریح کرد: بیش از 40 بازیگر در این نمایش روی صحنه هستند که همگی در تمام لحظات در حال فعالیت هستند.

او کسانی را که به تئاتر علاقه‌مند نیستند به دیدن کارش دعوت کرد و ادامه داد: من از همه کسانی که از تئاتر بدشان می‌آید و فکر می‌کنند تئاتر رسانه‌ سرگرم‌کننده‌ای نیست، دعوت می‌کنم نمایش ما را ببینند. من حاضرم اگر کسی این نمایش را دوست نداشت تمام هزینه‌ها و ضرر و زیانش را بپردازم.

تجویدی همچنین خاطرنشان کرد: پیش از این یکی از فرهنگسراها به دلیل نداشتن چهره شناخته شده از دادن اجرای عمومی به این نمایش خودداری کرد ولی با پیگیری‌های مداوم آقای شهرام کرمی زمینه اجرای عمومی این نمایش در تالار محراب فراهم شد.

او درباره اجرای کارش در تماشاخانه محراب عنوان کرد: تماشاخانه محراب شرایط مناسبی ندارد، این سالن نزدیک مجموعه تئاتر شهر واقع شده اما بسیار مهجور است. با اینکه فضای بیرونی و محوطه خوبی برای اجرا دارد اما در حال حاضر از امکاناتی مثل کتابخانه و کافی‌شاپ بی‌بهره است. اما مدیر جدید تماشاخانه محراب صحبت‌هایی مبنی بر انجام اقداماتی برای بهبود امکانات رفاهی این تماشاخانه را مطرح کردند.

تجویدی افزود: یکی از مشکلات تماشاگران برای آمدن به تماشاخانه محراب مشکل پارکینگ بود که مجتمع تجاری «حکمت ایرانیان» که در تقاطع این تماشاخانه قرار دارد یک پارکینگ چند طبقه را به تماشاخانه محراب اختصاص داده است.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به انتقادهایی که اخیرا نسبت به آثارمحمد یعقوبی از کارگردان‌های تئاتر مطرح شده است، گفت: به جای اینکه سرمایه‌هایمان را برنجانیم به آسیب‌های واقعی جامعه بپردازیم، نباید کسی را که امتحانش را پس داده برنجانیم، به جای این خودزنی‌ها بیاییم به خودزنی نفسانی بپردازیم، قبل از اینکه چنین‌ سرمایه‌هایی را بر باد بدهیم.

 نمایش «من...» از 12 شهریور ساعت 19 در تالار محراب به صحنه می‌رود.

در این نمایش رعنا ابراهیمی، امیرعلی ابراهیمی، محمد ابراهیمیان، مهسا احمدی، امیر اجاقی، امیر بنی جمالی، فرانک پاشایی، حسین پورکریمی، متین تاجیک، سعید تاجیک، ستاره تقوی، مهران جعفری، مرتضی حسینی، حسن حسینیان، مهشید حسینیان، نسرین خلخالی، سارا دماوندی، مهراد رجبی، فاطیما ساعی، سمیرا سالاری، فاطمه سوهانی، فائزه شاه حسینی، سروش شمسایی، فاطمه شول، محسن صادقی، مهدیه صادقی و .. حضور دارند.

قدرت الله صادقی(مدیر اجرا)، مرتضی حسینی و امیر تیمور(دستیار کارگردان)، سهیلا محققی(منشی صحنه)، سعید رضایت(موسیقی)،نصیر دماوندی(مدیر تولید) با این نمایش همکاری دارند.