کوئنتین تارانتینو برای نوشتن رمانی با اقتباس از فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» با هارپر کالینز قرارداد بست.

پایگاه خبری تئاتر: کوئنتین تارانتینو برای نوشتن دو کتاب با هارپرکالینز قرارداد بسته که یکی از آنها رمانی اقتباسی از جدیدترین فیلمش و دیگری کتابی غیرداستانی با عنوان «اندیشه سینما» است.

تارانتینو به این ترتیب فیلم اسکاری «روزی روزگاری در هالیوود» را در قالب یک رمان منتشر خواهد کرد. این نخستین تلاش این کارگردان برای نوشتن رمان است و قرار است این کتاب تابستان ۲۰۲۱ منتشر شود.

این رمان به صورت مستقیم بازگویی فیلم نخواهد بود بلکه دربرگیرنده داستان اصلی تارانتینو است و به گفته ناشر آن، روایتی تازه، جذاب و شوک‌آور از فیلم خواهد بود. این رمان روایتی از داستان ریک دالتون بازیگر تلویزیون و کلیف بوت بدل وی و پس زمینه زندگی آنها را ارایه می‌کند.

قرار است این کتاب ابتدا در قالب کتاب جلد کاغذی برای مخاطب انبوه و در کنار آن در قالب ای‌بوک منتشر شود و بعد هم یک نسخه جلد سخت کاملاً شیک در پاییز ۲۰۲۱ از آن به بازار بیاید.

تارانتینو که اوایل بهار گفته بود قصد دارد چنین رمانی بنویسد با صدور بیانیه‌ای گفته است در دهه ۱۹۷۰ با خواندن رمان‌هایی بزرگ شد که با اقتباس از فیلم‌ها منتشر می‌شدند.

وی افزود: تا امروز هنوز بسیار مشتاق این ژانر هستم. بنابراین به عنوان یک هوادار رمان‌های اقتباسی از فیلم‌ها، مفتخرم اعلام کنم «روزی روزگاری در هالیوود» تلاشی از سوی من برای این زیر-ژانر به حاشیه رانده شده ادبیات است.

دومین کتاب وی «اندیشه سینما» نیز کاوشی عمیق درباره سینمای دهه ۱۹۷۰ و دربرگیرنده مقاله‌ها، نقدها و یادداشت‌های شخصی این کارگردان خواهد بود.

«روزی روزگاری در هالیوود» موفق به کسب ۱۰ نامزدی اسکار شد و برد پیت برای بازی در نقش بوت اسکار بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید