مهدی چاکری، کارگردان نمایش «ناگهان کفتری» گفت: در تئا‌تر عروسکی شاهد جریان مستمری نیستیم و همه چیز در جشنواره خلاصه می‌شود؛ اما تا زمانی که این جریان مستمر نباشد، مخاطب هم شناخت درستی از تئا‌تر عروسکی پیدا نمی‌کند.

پایگاه خبری تئاتر:  «مهدی چاکری» که با اجرای نمایش «ناگهان کفتری» در جشنواره نمایش عروسکی حضور دارد، فقر منابع تئوریک را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تئا‌تر عروسکی برشمرد و گفت: فقری که در تئا‌تر عروسکی وجود دارد، در هیچ گونه نمایشی دیگری با این شدت وجود ندارد. بسیاری از هنرمندان ما امکان سفر به خارج از کشور را ندارند، بنابراین ناچاریم با تئا‌تر روز دنیا ازطریق اینترنت و منابع تئوریک آشنا شویم. منابع خوبی از تئا‌تر ترجمه شده؛ ‌ اما در تئا‌تر عروسکی، با مشکل نبود منابع تئوریک و پژوهشی روبرو هستیم تا جایی که بسیاری از هنرمندان این رشته ناچارند به طور غریزی کار کنند. در این وضعیت، حتی منتقدان هم در زمینه نقد تئا‌تر عروسکی دچار مشکل می‌شوند چون منابع علمی برای آشنایی و یادگیری وجود ندارد.

چاکری در ادامه، حیات تئا‌تر عروسکی را وابسته به جشنواره نمایش عروسکی دانست  و اظهار داشت: در تئا‌تر عروسکی شاهد جریان مستمری نیستیم و همه چیز در جشنواره خلاصه می‌شود؛ اما تا زمانی که این جریان مستمر نباشد، مخاطب هم شناخت درستی از تئا‌تر عروسکی پیدا نمی‌کند و این چنین است که هنوز بسیاری از مردم و حتی تعدادی از هنرمندان تصور می‌کنند عروسکی فقط مختص مخاطب کودک است.در چنین شرایطی، حتی سیاستگزاران و مدیران فرهنگی هم فکر می‌کنند تئا‌تر عروسکی در مهد کودک‌ها باید خلاصه شود و همین که یک تالار «هنر» را برای مخاطب کودک تعریف کرده‌اند، نیاز هنرمندان این رشته برطرف شده؛ در حالی که بسیاری از هنرمندان عروسکی، آثار خود را برای مخاطب بزرگسال خلق می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبتش اظهار امیدواری کرد که سالن اجرای گروه‌های شرکت کننده در جشنواره زود‌تر مشخص شود.

این کارگردان تئاتر افزود: اگر زود‌تر تکلیف سالن گروه‌ها معلوم شود، هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، بهتر می‌توانند میزانسن‌های خود را طراحی کنند و با آرامش بیشتری آثارشان را برای اجرا در جشنواره آماده کنند.

جشنواره تئا‌تر عروسکی 22 تا 29 شهریور ماه به دبیری مرضیه برومند در تهران برگزار می‌شود.