مستند «دیگری» به کارگردانی «فرانچسکو برمخو» در بخش چشم‌انداز سینمای مستند شیلی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: بخش‌های مختلف بین‌المللی این دوره‌ی سینماحقیقت بصورت غیررقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

در خلاصه موضوع مستند «دیگری» که فیلمساز ساخت آن از شاهکار ادبیات جهان «موبی‌دیک» نوشته «هرمان ملویل» الهام گرفته، آمده است: «جایی در انتهای دنیا... جایی که اقیانوس و صخره‌ها با هم جریان پایان‌ناپذیر پیدایی و پنهان را بازی می‌کنند، مردی زندگی می‌کند... او در خلوت مرموز خود تنها نیست. روزی بقایای یک نهنگ سفید با طوفانی دریایی به ساحل رانده می‌شود. در این موقعیت الهام گرفته از شاهکار هرمان ملویل«موبی‌دیک»، کارگردان در مورد واقعیت درونی و نگاه خیره خود بر آن فکر می‌کند...»

«فرانچسکو برمخو» فیلمساز شیلیایی، نویسنده، فیلمبردار، کارگردان و تدوینگر مستند «دیگری» بوده است. این فیلم پیشتر در جشنواره ویزیون دورئل سوئیس و جشنواره مستند مونته‌ویدئو به نمایش گذاشته شده است.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش آنلاین برگزار خواهد کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید