مرتضی سعیدیان که از فردا 2 شهریورماه نمایش «الی و رویاهایش» را در تالار هنر اجرا می‌کند، تأکید کرد این نمایش برای کودکان نیست.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر مخاطب‌شناسی را یکی از مشکلات تئاتر ایران برشمرد و توضیح داد: نمایش ما برای گروه سنی نوجوان اجرا می‌شود و برای بچه‌ها نیست که امیدوارم خانواده‌ها به این مسئله توجه داشته باشند.

او که با همراهی بهرام بهبهانی این نمایش را کارگردانی می‌کند، یادآور شد: پیش‌تر هم نمایش‌هایی را برای گروه سنی نوجوان اجرا کرده بودیم اما وقتی به خانواده‌ها اعلام می‌کردیم که کودکان خود را به سالن نیاورند چون این نمایش مناسب آن‌ها نیست، گاه با اعتراض آن‌ها روبرو می‌شدیم . متأسفانه تفکیک نشدن گروه سنی کودک و نوجوان یکی از مشکلات تئاتر ما است.

سعیدیان درباره داستان نمایش «الی و رویاهایش» توضیح داد: این نمایش درباره دختر بچه‌ای است که در چهارسالگی مادرش را از دست می‌دهد و پدرش با زنی دیگر ازدواج می‌کند که میان این نامادری و دختر بچه کشمکش‌هایی به وجود می‌آید.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: این نمایش در فضای رئال و فانتزی اجرا می‌شود و از آنجا که مسئله آن موضوعی خانوادگی و مبتلابه جامعه امروز است، فکر کردیم می‌تواند اثر مناسبی برای اجرا باشد.

به گفته او در این اثر نمایشی بازیگرانی همچون مارال فرجاد، بهرام بهبهانی، مهدی شاه‌پیری، مهرنوش شریعتی، آرزو قاسمی و مینو متقی بازی می‌کنند.

طراحی صحنه را هادی بادپا و طراحی نور را بهنام سیفی بر عهده دارند.

مهرنوش بلمه به عنوان طراح لباس، مجید کاشانی به عنوان طراح پوستر و بروشور، پیام شریف‌نژاد به عنوان آهنگساز و محمدحسین شهریاری به عنوان دستیار کارگردان با اجرای این اثر نمایشی همکاری دارند.

نمایش «الی و رویاهایش» با ترجمه گلرخ بروجردی و کارگردانی مشترک مرتضی سعیدیان و بهرام بهبهانی اجرا می‌شود.

این اثر نمایشی از روز دوم شهریورماه رأس ساعت 18 در تالار هنر به صحنه می‌رود.