رحمت امینی اظهار امیدواری کرد اقتباسی نمایشی از رمان «جزیره ناشناخته» نوشته ساراماگو را به جشنواره تئاتر فجر ارائه بدهد.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر درباره فعالیت‌های خود در زمینه اجرای نمایش گفت: علاقه‌مندم با مشاوره آقای فرهاد آییش، داستان «جزیره ناشناخته» ساراماگو را تنظیم نمایشی کنم و آن را برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر ارائه دهم.

امینی همچنین از اجرای نمایش «جیجک علیشاه» نوشته ذبیح بهروز در تماشاخانه «سنگلج» خبر داد و افزود: براساس صحبتی که با خانم مقتدی مدیر پیشین این تماشاخانه داشتیم، قرار است نمایش ما بهمن‌ماه و بعد از جشنواره تئاتر فجر در «سنگلج» به صحنه برود.

او که پیش از این این نمایشنامه را در قالب نمایشنامه‌خوانی اجرا کرده بود، یادآور شد: قبلا دو نمایشنامه‌خوانی از همین اثر داشتیم که در تالار «حافظ» و جشنواره تئاتر آیینی سنتی انجام و با استقبال مخاطبان روبرو شد و همین استقبال بود که ما را تشویق کرد تا این نمایشنامه را برای اجرای عمومی انتخاب کنیم.

امینی افزود: در نمایشنامه‌خوانی‌هایی که داشتیم کاملا به متن وفادار بودم زیرا متن ذبیح بهروز، از ویژگی‌های خوبی برخوردار است و ترکیب خوبی از نمایش سنتی و تئاتر دراماتیک است.

این مدرس تئاتر همچنین از رایزنی‌هایی با حسین کیانی دیگر نمایش نامه نویس و کارگردان تئاتر خبر داد و گفت: با توجه به تجربیات حسین کیانی در زمینه نمایش نامه نویسی ایرانی و زبان قجری، دوست دارم در صورت امکان از مشاوره ایشان بهره‌مند شویم و اگر ممکن باشد ایشان به عنوان دراماتورژ در کنار ما باشد.

امینی که پیش‌تر، این نمایشنامه را با نقش‌خوانی فرزین محدث، تینو صالحی، امیر کربلایی‌زاده، مسعود میرطاهری، ابوالفضل حاج علیخانی روخوانی کرده بود، اظهار امیدواری کرد در اجرای عمومی نیز همین گروه را حفظ کند و با گروه خوبی از بازیگران نمایش‌اش را به صحنه ببرد.