در حالی که کریسمس همیشه یکی از پرفروش‌ترین دوره‌های گیشه سینماهای آمریکا را رقم می‌زد امسال نیز این امر خیلی متفاوت نبود.

پایگاه خبری تئاتر: «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» و «روح» ۲ فیلم تازه اکران شده در بازار شب کریسمس سینماها در نبردی برای در اختیار گرفتن سرویس‌های پخش آنلاین با هم ظاهر شدند.

«زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» که ادامه‌ای بر فیلم ابرقهرمانی با بازی گل گدوت است اولین فیلم کمپانی وارنر برادرز شد که هم‌زمان هم در سینماها وهم در سرویس پخش آنلاین اچ‌بی‌او مکس به نمایش درآمد.

هم‌زمان «روح» ساخت پیکسار نیز که با صداپیشگی جیمی فاکس، تینا فی و دیوید دیگس ساخته شده در سرویس دیزنی پلاس استریم شد. در چین که دیزنی پلاس در دسترس نیست این فیلم انیمیشن در سینماها اکرانش را آغاز کرد.

«زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در اولین آخر هفته اکرانش فروشی ۱۶.۷ میلیون دلاری را از اکران در ۲۱۰۰ سالن سینما کسب کرد. البته این قابل مقایسه با سال ۲۰۱۷ نیست که فیلم اصلی فروشی ۱۰۰ میلیون دلاری را در اولین آخر هفته اکرانش از نمایش در ۴۱۰۰ سالن سینما ثبت کرده بود.

با این حال فروش امسال هم بسیار امیدوار کننده است زیرا تنها ۳۵ درصد سالن‌های سینماها در آمریکا فعال هستند و با ظرفیت محدود کار می‌کنند. شهرهای بزرگ مانند نیویورک، لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو و فیلادلفیا نیز به دلیل بحران کرونا تعطیل هستند.

این فروش خیلی بهتر از استفبال از «تنت» کریستوفر نولان است که در ماه سپتامبر و در حالی که ۷۰ درصد سینماها فعال بودند فروشش به ۹.۳۵ میلیون دلار رسیده بود.

این موفقیت موجب شد تا کمپانی برادران وارنر بلافاصله اعلام کند قسمت سوم این فیلم ابرقهرمانی را با همکاری گل گدوت و به کارگردانی پتی جنکینز به زودی کلید می‌زند.

در بازار بین‌المللی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» موفق شد تا از فروش در ۴۲ کشور دیگر ۱۹.۴ میلیون دلار بفروشد و مجموع فروشش را به ۸۵ میلیون دلار برساند. فیلم «زن شگفت‌انگیز» فروشش را با رقم کلی ۸۲۲ میلیون دلار به پایان برده بود.

در آمریکا فروش اصلی از اجاره کلی سینما به صورت خصوصی کسب شد. بیش از ۱۰ هزار مورد اجاره خصوصی کل سالن سینما در آخر هفته صورت گرفت که با حدود ۱۰۰ دلار سالن را در اختیار ۱۰ تا ۲۰ نفر قرار داد.

جف گلداستاین رییس بخش توزیع داخلی فیلم از این ابداع به عنوان نبوغ سینماداران یاد کرد.

گفته شده نمایش «زن شگفت‌انگیز ۲۴» در سرویس استریم در ۲۴ ساعت اول رکوردها را شکسته و فراتر از انتظار بوده است. نیمی از مشترکان اچ‌بی‌او مکس در روز کریسمس این فیلم را تماشا کرده‌اند و علاوه بر این میلیون‌ها مخاطب دیگر از طریق دیگر شرکای تجاری این سرویس استریم به فیلم دسترسی داشته‌اند. شبکه اچ‌بی‌او مکس گفته آمار بینندگانش از جمعه در هر ساعت سه برابر ماه قبل بوده است.

البته کمپانی برادران وارنر با شفافیت کمی اطلاعات مربوط به نمایش فیلم‌هایش را عمومی می کند.

هنوز مشخص نیست تماشاگران «روح» در سرویس استریم چقدر بوده است اما در گیشه بین‌المللی این فیلم از نمایش در ۱۰ بازار بین‌المللی ۷.۶ میلیون دلار کسب کرده است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید