اجرای عمومی نمایش ˝ماضی استمراری˝ جدیدترین نمایش ندا هنگامی که در بخش چشم‌انداز سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با استقبال خوب مخاطبان رو‌به رو شده بود، با تغییراتی از جمله جایگزینی دو بازیگر جدید در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

پایگاه خبری تئاتر:  نمایش "ماضی استمراری" نوشته مرضیه ازگلی با کارگردانی ندا هنگامی، قصه زندگی یک خانواده متوسط تهرانی است و در آن 15سال از زندگی این خانواده از سال 1375 تا 1390 روایت می‌شود. داستان این نمایش که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است از آنجا شروع می‌شود که در سال 1375 خانه این خانواده در طرح شهرداری قرار می‌گیرد و...

ندا هنگامی که تندیس و دیپلم افتخار کارگردانی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را به خاطر اجرای نمایش "اژدهاک" در کارنامه خود دارد، درباره اجرای عمومی نمایش "ماضی استمراری" نوشته مرضیه ازگلی و تغییرات صورت گرفته در این اجرا نسبت به اجرای جشنواره‌ای این اثر گفت: راستش برای اجرای عمومی خیلی دوست داشتم که تغییرات بیشتری در کار می‌دادم اما به خاطر مسائل مالی و نبودن هیچ گونه حمایتی این امکان مهیا نشد و به جز تغییرات کوچکی که در صحنه پایانی کار اتفاق افتاده، اصلی‌ترین تغییری که می‌توانم به آن اشاره کنم این است که دو تن از بازیگران ما که در جشنواره بازی کردند به خاطر اینکه درگیر پروژه‌های دیگری شده‌ بودند نتوانستند در این اجرا ما را همراهی کنند و به همین خاطر خانم صدیقه کیانفر به جای مهسا ایرج‌پور و آقای مهدی صباغی هم به جای وحید آقاپور در این اجرا بازی می‌کنند.

او در ادامه درباره روند انتخاب این نمایشنامه و ویژگی‌های آن، با اشاره به آشنایی چندین ساله‌اش با مرضیه ازگلی و آشنایی‌اش با متن‌های او، توضیح داد: اول اینکه یکی از ویژگی‌های متن‌های مرضیه ازگلی دیالوگ‌نویسی روان و خوبی است که واقعا در وهله اول برای هر کارگردانی مهم است. ضمن اینکه از همان زمانی که متن را خواندم احساس کردم که شخصیت‌های نمایشنامه زیاد از خودم دور نیستند و متن در عین سادگی اجازه کشف به را نیز به من می‌دهد. و با توجه به ساختار کاملا رئال آن می‌توانم، ماجراهای ذهنی سورئال خودم را اجرا کنم.

این کارگردان تئاتر درباره فرم اجرای این متن نیز گفت: بعد از اینکه متن به دستم رسید چالش‌های عجیبی برایم درباره نحوه اجرا به وجود آمد زیرا اتفاق‌هایی که متن آنها را روایت می‌کند در پنج موقعیت و در سه زمان متفاوت روی می‌دهد و برای آنکه به به باور مخاطب آسیب وارد نشود الزامی ندیدم که متن را به صورت کاملا رئال روی صحنه ببرم.

هنگامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای تامین هزینه‌های این نمایش برنامه‌ای برای اجرای "ماضی استمراری" در دیگر شهرهای کشور نیز دارد، گفت: راستش به نظرم من اجرای نمایش‌ها در دیگر شهرها با اینکه با استقبال هم مواجه می‌شوند اما کمکی به تامین هزینه‌های مالی گروه‌های نمایشی نمی‌کند. در واقع فکر می‌کنم بیشتر گروه‌ها برای اینکه توانسته باشند آثارشان را در شهرهای دیگری به جز تهران هم اجرا کرده باشند به دیگر شهرها سفر می‌کنند. البته برای این کار با محمد قدس صبحت‌هایی کردیم و می‌دانم که او پیگیر این کار هست اما با توجه به اینکه اکثر بازیگران ما جزو بازیگران سطح الف می‌باشند و هزینه و دستمزدهای بالایی دارند و همچنین ممکن است هم‌زمان در پروژه‌های دیگری نیز مشغول باشند به نظرم این کار برای اجرای این نمایش کار سختی باشد اما مطمئنا اگر شرایط آن فراهم شود از آن استقبال هم می‌کنیم.

گفتنی است، در نمایش "ماضی استمراری" که هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 19:15 به مدت 75 دقیقه در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود، مهسا ایرج‌پور، شیدا خلیق، ‌سعید زارعی، خسرو شهراز، مهدی صباغی، ناهید مسلمی و صدیقه کیانفر بعنوان بازیگران ایفای نقش می‌کنند.