بارش بی‌سابقه و سنگین برف در پایتخت اسپانیا، اعلام نامزدهای سی‌وپنجمین دوره «جوایز سینمایی گویا» را به تعویق انداخت.

پایگاه خبری تئاتر: اعلام نامزدهای جایزه گویا ۲۰۲۱ که قرار بود دیروز (دوشنبه ۲۲ دی) توسط آکادمی فیلم اسپانیا انجام شود، به دلیل طوفان زمستانی بی‌سابقه در مادرید یک هفته به تعویق افتاد. فهرست نامزدهای این جایزه دوشنبه آینده (۲۹ دی) اعلام می‌شود.

این دوره از جوایز سینمایی گویا روز ششم مارس (۱۶ اسفند ۹۹) به میزبانی آنتونیو باندراس بازیگر مشهور اسپانیایی در زادگاهش، مالاگا، برگزار خواهد شد.

طوفان فیلومنا که به گزارش آژانس هواشناسی اسپانیا بزرگترین بارش برف مادرید در ۵۰ سال گذشته را رقم زد، پایتخت اسپانیا را فلج کرده و جان ۴ تن را گرفته است. این طوفان فرودگاه باراخاس مادرید را تعطیل، دستکم ۵۰ پرواز را به حال تعلیق درآورد و مدارس اسپانیا را به تعطیلی کشاند.

بارش برف در اسپانیا

شهرداری مادرید در مواجهه با این بحران بی‌سابقه، از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی آمادگی لازم را نداشت و ارتش اسپانیا برای برف‌روبی در سطح شهر وارد عمل شد. مردم هم پارو به دست به کمک برای برف‌روبی از مقابل پارکینگ‌ها و خیابانهای منتهی به بیمارستانها، مراکز آتش‌نشانی و ایستگاه‌های پلیس شهر شتافتند. بزرگراه‌های اصلی مادرید نیز جمعه هفته گذشته (۱۹ دی) در ساعت پرتردد روز کاملا قفل و شهروندان مادریدی ساعتها در خودروی خود گرفتار شدند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید