حمیدرضا نعیمی اعلام کرد نمایش «گرگاس‌ها» را هم‌زمان با آغاز سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

پایگاه خبری تئاتر: حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره وضعیت و زمان اجرای نمایش «گرگاس‌ها» به عنوان جدیدترین اثر نمایشی خود گفت: به دلیل اینکه بودجه مدنظر برای ساخت دکور، لباس و هزینه‌های تبلیغات نمایش دیر به دست‌مان می‌رسد، در حال حاضر باید به تمرین‌های نمایش ادامه دهیم. خیلی دوست داشتم در روزهای اول بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر نمایش را به صحنه ببرم ولی چون بودجه به موقع در اختیارمان قرار نگرفت، این امر میسر نشد.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر همه موارد نمایش به موقع آماده شود خوشحال می‌شوم که قبل از شروع سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش را روی صحنه ببرم در غیر این صورت همزمان با جشنواره اجرای عمومی نمایش «گرگاس‌ها» را آغاز خواهیم کرد.

نعیمی درباره اینکه آیا احتمال تغییری در وضعیت طراحی و اجرای نمایش «گرگاس‌ها» با توجه به اینکه بودجه مورد نیاز دیر در اختیار گروه قرار می‌گیرد وجود دارد یا نه، اظهار کرد: ترجیح دادم نه تنها از ایده‌های قبلی مدنظرم کوتاه نیایم بلکه چند مورد جدید را هم به کل کار و طراحی کارگردانی‌ام اضافه کنم که باعث می‌شود نمایش کامل‌تر از چیزی شود که در بازبینی ارائه دادیم.

این کارگردان با سابقه تئاتر اظهار امیدواری کرد که اداره کل هنرهای نمایشی و سالن‌های تئاتر که بعد از مدتی طولانی میزبان اجراهای نمایشی می‌شوند، شرایط روحی، روانی و فشاری که روی گروه‌های تئاتری است درک کنند.

وی متذکر شد: هنوز هم نمی‌توانیم آینده روشنی را برای خود متصور شویم. شاید کرونا کمی فروکش کرده باشد ولی آلودگی هوا همه را آزار می‌دهد. گویا قرار نیست از شرایط بحرانی بیرون بیاییم.

نعیمی ادامه داد: همه باید در کنار هم برای جذب تماشاگر به داخل سالن‌ها همکاری کنیم و این امر نیازمند همدل و سعه‌صدر است زیرا شرایط مثل قبل نیست.

کارگردان نمایش «گرگاس‌ها» با بیان اینکه امیدوارم اداره کل هنرهای نمایشی و تمام ارگان‌هایی که با تئاتر در ارتباط هستند با خرید بلیت و آمدن به سالن‌های تئاتر در ترغیب مردم برای آمدن به سالن‌ها و دیدن تئاتر کمک کنند، تصریح کرد: ما به لحاظ تبلیغات محیطی و شهری شرایط خوبی نداریم. چیزی به برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر باقی نمانده ولی متأسفانه تبلیغات محیطی در سطح شهر برای این رویداد بزرگ انجام نشده است.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: شهرداری تهران و سازمان زیباسازی شهرداری با ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغات محیطی در سطح شهر باید نشاط لازم برای حضور مردم در سالن‌های تئاتر را فراهم کنند.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر